Page 138 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 138
AYGAZ Ürün Ailesi Büyüyor: Mini, Maksi, Barbekü…
AYGAZ adıyla Türkiye’de tüpgaz altmış yıldan beri hayatımızın her alanında var. Yıllar
içinde tüketicinin ihtiyaçları, beklentileri, kullanım alışkanlıkları, eğilimleri değiştiği gibi
çeşitlendi de. Esasında hem tüpgaz kullanımının daralan aynı zamanda da çeşitlenen
sahası, AYGAZ’ın çok daha yenilikçi, işlevsel ve pratik ürün türleri üzerine çalışmasını da
tetikledi. Her ne kadar daralan pazarda yeni ürün tasarlayabilmek eski yıllara kıyasla çok
yüksek maliyet oluştursa da araştırma ve geliştirme süreçlerinin, AYGAZ’ı sektöründe ileri
taşıyan bir itkisi var.
AYGAZ Mini, Maksi ürünlerinin çıkış hikâyesi de AR-GE ekibinin etkili, yoğun ve yetkin
çalışmasıyla anlam kazanıyor. Tek başına bir ürün olmayan, bir “ürün ailesi” olarak
tarif edilen AYGAZ Mini, Maksi ve aksesuarları gerçek anlamıyla sofistike ve incelikli bir
çalışmayla tüketiciyle buluşturuluyor. Örneğin AYGAZ Mini, bugünün gündelik yaşam
deneyimiyle uyumlu, oldukça pratik ve işlevsel bir takım aksesuarlarla donatılarak “ev”
tüpünün de “kamp” tüpünün de beklentilerini karşılayacak, hatta aşacak bir nitelikte
tasarlanıyor. Ev ve sokak alanlarının değişen kullanım biçimleriyle bu ürünler hem birbirini
ikame edebilir hem de kendi özgünlükleri içinde kalabilir bir özellik ve işleve sahip.
AYGAZ Maksi de oldukça yenilikçi bir tasarımla tüp kullanıcılarına “yeni nesil ev tüpü”
olarak sunuldu. Tüpün yıllar yılı tanıdık, aşina olunan, görece soğuk rengine karşı su
yeşili rengi gibi yeni görünümüyle tüpün bilindik çehresinde farklı bir profil oluşturdu.
AYGAZ’ın yürüttüğü birçok pazar araştırmasında tanık olduğu, tüketicilerin ciddi bir
çoğunluğunun “tüpün hep aynı kaldığını, yıllar içinde birçok ürün değişse de bir tek
tüpün değişmediğine” kani oluşlarıydı. Bu yaklaşımın bir taraftan tanıdıklığa, aşinalığa
ve güvene dair olduğu düşünülse de zaman içinde estetik beğenilerin alışkanlıkları da
belirleyebildiği, bu anlamda da hizmet kadar ürünün kendisinin de geliştirilmesinin
gerekliliği, bunun gibi yaratıcı ve yenilikçi çalışmaları hızlandırdı.
GÜÇLÜ, YENİLİKÇİ, DÖNÜŞTÜRÜCÜ 136