Page 34 - Aygaz Dünyası - Sayı:53
P. 34
PORTRE
Sebahattin Çetin ve
LPG’li paramotoru
32
Bursa semalarında Bursa’daysanız ya da yolunuz donanımlı, üstüne üstlük bir de çift
Bursa’ya düşerse sabahın erken
yakıtlı çalışabilen bir araç olma-
LPG’li bir hava saatlerinde başınızı kentin sema- dığını söylüyor Sebahattin Çetin.
Beş bin metrelere kadar çıkabilen
larına doğru çevirmenizi tavsiye
aracının uçtuğunu ederiz. Neden mi? Makine teknike- ve başlangıçta benzinli olan aracı
biliyor muydunuz? ri Sebahattin Çetin’in yaptığı LPG’li neden LPG’ye dönüştürdüğünü ise
şu sözlerle anlatıyor: “50 beygir
hava aracıyla karşılaşmak için...
Bilmeyenlerin Türk Sabahattin Çetin, 32 yıldır amatör gücündeki, iki silindirli motorumuz
benzinle çalışıyordu. Neden ol-
Yıldızı adlı paramotorda olarak havacılıkla ilgileniyor. Söy- masın, diye düşünerek bir araçtan
çıkma LPG sistemini paramotora
lediğine göre bugüne kadar pek
imzası bulunan çok hava aracına imzasını atmış ve uyarladım. Şu an muhteşem bir
şekilde çalışıyor ve gayet güzel
onlardan biri, LPG’li. LPG’li hava
Sebahattin Çetin’in aracının yani paramotorun üzerin- performans alıyoruz.”
hikayesini okumalarını de 600 cc’lik bir motorsiklet mo- Sabahattin Çetin’in inanılmaz
toru var. Bir motosikletin gösterge
tavsiye ediyoruz. panelinde olması gereken her bulduğu şey ise LPG’nin sağladığı
tasarruf. “LPG, benzine göre zaten
detay bu araçta da mevcut: devir,
yakıt, yağ, arıza göstergesi vs. Bu- daha ekonomik. Ama biz şunu
güne kadar seri üretimi yapılan bu gördük: Litre olarak da motoru-
tür hava araçları arasında bu kadar muz LPG’yi daha az tüketiyor.