Page 35 - Aygaz Dünyası - Sayı:53
P. 35
‘Litre olarak da motorumuz LPG’yi daha az tüketiyor. Genelde
araçlar, 100 kilometrede 10 litre benzin tüketiyorsa 12 litre LPG
tüketir ya… Bizim araçta tam tersi oldu.’
Genelde araçlar, 100 kilometrede 10 litre benzin tüketiyorsa 12
litre LPG tüketir ya… Bizim araçta tam tersi oldu. Aracın altın-
da 10 litrelik LPG tankı yer alıyor. Tabii tamamı doldurulmuyor,
üstünde biraz sıkıştırılmış hava kalıyor. Depoyu LPG’yle ilk
kez doldurduğumuzda bir saat uçsak çok büyük bir kâr, diye
düşündük. Oğlumla ilk uçuşumuzda bir saat geçti LPG’miz
bitmedi, bir buçuk saat geçti bitmedi… Nasıl olur da bitmezdi?
İnanır mısınız LPG’mizi havada uçarak bitiremedik. İndikten son-
ra baktık ki LPG göstergesindeki dört kademeden ancak üçünü
tüketmişiz. Belki bir yarım saat daha uçmamıza yetecek kadar
yakıtımız vardı. Özetle LPG sayesinde resmen bedavaya uçuyo-
ruz, diyebilirim.” sözleriyle mucidimiz şaşkınlığını dile getiriyor.
LPG’li paramotorla dünyada bir ilke imza attığını söyleyen
Sebahattin Çetin, aracın adının nereden geldiğini ise şöyle
anlatıyor: “Biliyorsunuz Türkiye’de akrobasi timimiz var; Türk
Yıldızları, jetlerle gösteri yapıyorlar. Onların büyük hayranıyım.
Yaptığım hava aracının adı da oradan geliyor; Türk Yıldızı.
33
Bunu gördükten sonra, ‘Tür-
kiye hava sahasına bir Türk
Yıldızı da siz kazandırdınız.’
diye teşekkür ettiler ve
bana, üzerimdeki Türk Yıldı-
zı tulumunu hediye ettiler.”
Sohbetimizin sonuna
gelirken epey uçuş yaptı-
ğını ve Bursa semalarında
gönül rahatlığıyla uçtuğunu
söyleyen Sebahattin Çetin,
yaptığı bu hava aracından
oldukça memnun olmalı
ki, “Yeni projeler var mı?”
sorumuzu, “Şimdilik yok.”
diye yanıtlıyor ve vedala-
şırken hava koşullarından
dolayı sabahın çok erken
saatlerinde havalandırdığı
paramotoruyla karadan yol
alıp gidiyor.