Page 48 - Aygaz Dünyası - Sayı:53
P. 48
HAYATIN İÇİNDE
‘Bir ayakkabıda en önemli şey raz daha düzgün çıksın diye veya butik üretim yaptığımız için uzun
46 burnunun parlamasıdır. Bunun ipleri yakmak için yoğun olarak ömürlü ayakkabılar üretmeye çalı-
Aygaz kullanıyoruz. Son olarak fi-
şıyoruz. Finisaj’da da aynı şekilde.
sağlanması için boyayla alevi nisaj konusunda yani renklendirme Eskiden ateş ve cilayla ayakkabı
ustalıkla bir araya getirmek şart. için Aygaz bizim için çok önemli. parlatan ustalar vardı. Zaten biraz
Gerekirse finisaj yapıyoruz ya da Birçok firma bunun için fönle- mantık yürütüldüğünde alevin
boya atımı için tekrardan aleve me yapıyor ama bu, sağlıklı bir içindeki isin, boyanın kimyasalıyla
yöntem değil. Bir ayakkabıda en
karıştığında parlama sağlanacağı
tutuyoruz. Bu işlemde tüp yoğun önemli şey burnunun parlamasıdır. ve boyanın deriyle birleşeceği an-
olarak kullanılıyor.’ Bunun sağlanması için boyayla laşılır. Buharla bu da yakalanamı-
alevi ustalıkla bir araya getirmek yor. Buharla ancak kırışık olan bir
şart. Gerekirse finisaj yapıyoruz ya yer düzeltilebilir. Ama finisaj için aynı
da boya atımı için tekrardan aleve etkinin sağlanması mümkün değil.
tutuyoruz. Bu işlemde tüp yoğun
olarak kullanılıyor. Tabii el yapımı olması ürettiğiniz
ayakkabıları özel kılıyor…
Alevde ütüleme işlemini biraz El yapımıyla fabrikasyon ayakka-
daha detaylandırır mısınız? bı hiçbir zaman bir olamaz. Bu
Kalıbın tam düzeltmediği veya konuda annemden dinlediğim
kalıptan çıktıktan sonra saya bir anıyı anlatayım: Babam da
dediğimiz derinin saldığı yerleri ayakkabı ustasıydı. Bir akrabası
daha çok toparlamak için Aygaz’ı için her aşamasını elde yaptığı bir
kullanıyoruz. Bu işlem buhar yön- ayakkabı üretmiş. O kişi, “Ben ha-
temiyle de yapılabiliyor ama bu yatımda böyle rahat bir ayakkabı
yeterince sağlıklı sonuçlar doğur- giymedim.” diyormuş, ayakkabıyı
mayabiliyor. Biz, kişiye özel ya da bir türlü eskitememiş. Biz de bunu
neredeyse tamamı el yapımı olan yakalamaya çalışıyoruz, yaptığımız