Page 34 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 34

<_
                                                                         Balıkesir Bayisi’nin şube açılışına davet ettiği
                                                                         Vehbi Koç’un anısına hazırladığı,
                                                                         fotoğraf albümü kapağına iliştirilen
                                                                         el yazısı not, 1987.









                                         gören, günümüzde sektöründe taşıdığı önderliğin önemli bir kısmını bayi ağı gücüyle
                                         tarif eden bir kurum kültürü var.


                                         Altmış yıl öncesine gittiğimizde, Vehbi Koç’un oluşturduğu bayilik sistemini, dünyadaki
                                         benzerlerinden farklı kılanın ne olduğundan söz açılmalı. AYGAZ’ın bayilik tanımının,
                                         Türkiye’ye yeniden yorumlandığı, bu anlamda da özgünlük taşıdığı ifade edilebilir.
                                         Kısaca ilk aşamada, dünyadaki örneklerinde olduğu gibi müşterinin, alıcının bayi
                                         adresine gittiği değil, bayi çalışanlarının müşteriye gittiği tersine bir diyaloğun inşa
                                         edilmesi mümkün olmuştur. Bu özgün yorumun, ülkesini sosyolojik olarak da iyi tanıyan
                                         bir ticari anlayışın ürünü olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bayilerin hizmeti götürme
                                         biçimleri zaman içinde değişiklik gösterse de AYGAZ bayileriyle yıllara dayanan bu
                                         güçlü bağı, tam da müşterinin ayağına, evine, ocağına hizmet götürmekle, hayatını
                                         kolaylaştırmakla başlatıyor.

                                         Bayilik sistemi bugünün yöneticileri için de aynı değer ve önemi taşıyor.
                                         Öyle ki kurumun başarısı personelle olduğu kadar bayilerle birlikte göğüsleniyor.
                                         Uzun yıllara dayanan bu yol arkadaşlığında bayilerin yıllar içinde şirketin kurumsal
                                         prensiplerine aşina olduklarını, AYGAZ’ın iş yapma biçiminden ve ticaret kültüründen
                                         beslendiklerini hafızada tutmakta fayda var. Bunun için AYGAZ yıllar içinde bayilerinin
                                         iş hacimlerini düşürmemeye dönük yeni iş olanakları oluşturmayı gündeminden
                                         hiç çıkarmaz. Periyodik olarak bayilerle bir araya gelerek bölgeden bölgeye değişen
                                         gereksinimleri, beklenti ve önerileri birlikte değerlendirmeyi, ortak stratejiler belirlemeyi
                                         ve bunları planlamayı önemser. Daha önce beyaz eşya satışında olduğu gibi bugün
                                         Sendeo ve Pürsu girişimleri, dayanak olarak bayileri odağına alan çalışmalardır.
                                         Bayiler burada salt güçlü dağıtım ağı olarak rol almaz, AYGAZ’ın yeni iş
                                         alanlarının özneleridirler.







                                         KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR                                                32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39