Page 36 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 36

<_
                                                                                           AYGAZ Bayi toplantılarından
                                                                                           biri, 1960'lar.









                                         Nesiller arası bayilik deneyimi olan bu bayilerin birçoğu bölgesinde, şehrinde,
                                         mahallesinde yıllar içinde örülen, güçlenen itibarlarını yeni iş alanlarında da
                                         sürdürmeye devam ederler. Bu itibarın kaynağı, AYGAZ’ın marka kimliğine duyulan
                                         güven kadar bayilerin yerellerinde ticari etik sahibi, uzun yıllara dayanan tüccarlık
                                         deneyimine sahip olmazları da belirleyicidir.
                                         “    Bizim tabii ki tüccarlık olarak sözünün eri, sözüne güvenilen, sattığı

                                              ürünün –doğru ürünü satacağı, insanları kandırmayacağı imajını
                                              vermiş bir yapımız vardı zaten. Babadan gelme. Ancak bu nasıl vardı,
                                              ahbap çavuş ilişkisiyle vardı. Daha sonra kurumsal bir markayla birlikte
                                              piyasaya girmek bizim kendi prensiplerimizle birleşince bizi tanımayan
                                              insanların da bizim markamızdan dolayı bizimle tanışmasını sağladı. 13


                                         AYGAZ’ın temasta, iş birliği içinde olduğu tüm bileşenleriyle bilgiyi ve deneyimi
                                         cömertçe paylaştığı çalışma anlayışı, tüm ülke genelinde yaygın olarak bulunan
                                         bayilerin çalışma prensiplerini de belirler. AYGAZ’ı bugün başarıya eriştirenin sadece
                                         çağın gerekleriyle, tekniğiyle ilişkisini nitelikli ve becerikli kuran girişimciliği değil insan
                                         kaynağıdır. Bu anlamda Vehbi Koç’un bayilere seslendiği birçok konuşmasında ifade
                                         ettiği gibi “ne yaptıysak birlikte yaptık...” vurgusu başarıda bayilere atfettiği gücü de
                                         gösterir. Vehbi Koç bayilik sisteminin önemini bir girişimi uzun ömürlü kılmanın yolu
                                         olarak da gösterir. Öyle ki yerelin, mahallenin, bulunduğu çevrenin bilgisine, görgüsüne
                                         sahip olanlarla iş yapmanın, yeniyi yakalamada hatta onu yaratmada da etkili olduğuna
                                         kanidir. Bu anlamda bugün yeni bayilik alanların da üç nesil hatta dört nesil bayiliklerini
                                         sürdürenlerin de AYGAZ’ın altmış yıllık izinde yol aldıkları gibi bu deneyimi başka türlü
                  13                     yorumlamaya, yola koymaya cesaretleri ve güvenleri vardır.
                  Bilgehan Aksoy, Hatay Dörtyol,
                  Tüpgaz Bayi, 25 Mayıs 2021
                  tarihli görüşme.



                                         KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR                                                34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41