Page 36 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 36
<_
AYGAZ Bayi toplantılarından
biri, 1960'lar.
Nesiller arası bayilik deneyimi olan bu bayilerin birçoğu bölgesinde, şehrinde,
mahallesinde yıllar içinde örülen, güçlenen itibarlarını yeni iş alanlarında da
sürdürmeye devam ederler. Bu itibarın kaynağı, AYGAZ’ın marka kimliğine duyulan
güven kadar bayilerin yerellerinde ticari etik sahibi, uzun yıllara dayanan tüccarlık
deneyimine sahip olmazları da belirleyicidir.
“ Bizim tabii ki tüccarlık olarak sözünün eri, sözüne güvenilen, sattığı
ürünün –doğru ürünü satacağı, insanları kandırmayacağı imajını
vermiş bir yapımız vardı zaten. Babadan gelme. Ancak bu nasıl vardı,
ahbap çavuş ilişkisiyle vardı. Daha sonra kurumsal bir markayla birlikte
piyasaya girmek bizim kendi prensiplerimizle birleşince bizi tanımayan
insanların da bizim markamızdan dolayı bizimle tanışmasını sağladı. 13
AYGAZ’ın temasta, iş birliği içinde olduğu tüm bileşenleriyle bilgiyi ve deneyimi
cömertçe paylaştığı çalışma anlayışı, tüm ülke genelinde yaygın olarak bulunan
bayilerin çalışma prensiplerini de belirler. AYGAZ’ı bugün başarıya eriştirenin sadece
çağın gerekleriyle, tekniğiyle ilişkisini nitelikli ve becerikli kuran girişimciliği değil insan
kaynağıdır. Bu anlamda Vehbi Koç’un bayilere seslendiği birçok konuşmasında ifade
ettiği gibi “ne yaptıysak birlikte yaptık...” vurgusu başarıda bayilere atfettiği gücü de
gösterir. Vehbi Koç bayilik sisteminin önemini bir girişimi uzun ömürlü kılmanın yolu
olarak da gösterir. Öyle ki yerelin, mahallenin, bulunduğu çevrenin bilgisine, görgüsüne
sahip olanlarla iş yapmanın, yeniyi yakalamada hatta onu yaratmada da etkili olduğuna
kanidir. Bu anlamda bugün yeni bayilik alanların da üç nesil hatta dört nesil bayiliklerini
sürdürenlerin de AYGAZ’ın altmış yıllık izinde yol aldıkları gibi bu deneyimi başka türlü
13 yorumlamaya, yola koymaya cesaretleri ve güvenleri vardır.
Bilgehan Aksoy, Hatay Dörtyol,
Tüpgaz Bayi, 25 Mayıs 2021
tarihli görüşme.
KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR 34