Page 43 - Aygaz Dünyası - Sayı:57
P. 43
‘Aygaz bize artı değer kattı’
Söz konusu 20 yıllık bir istasyon
olduğundan sabit bir müşteri profili
de olmazsa olmaz hale geliyor.
Buna rağmen son iki yılda hem
istasyonda hem de müşteri profi-
linde çok ciddi bir değişim olduğu-
nu gözlemlediklerini söyleyen Dağ
kardeşler, bu durumun kendilerini
oldukça şaşırttığını şöyle anlatı-
yorlar: “Aygaz'ın bize artı bir değer
katacağını ilk başlarda öngöreme-
miştik. Ne zaman ki Aygaz'a geçtik
öncelikle araçlarında LPG’yi tercih
eden çok ciddi oranda kadına ulaş-
tık. Sonra baktık ki gelen araçların sadece LPG satmıyoruz. Mesela bir müşteri daha getiriyor. Bunu
profilinde de değişiklik var; sıralı sabah müşterisi marketimize adım nasıl anlıyoruz? Örneğin bu ay
LPG sistemi kullanılmış, daha üst attığında unlu mamullerimizden istasyonumuza gelen araç sayısını
model araçların işletmemize geldi- de satın alıyor, çayını da biz ikram geçen ayki verilerimizle kıyaslıyo-
ğini fark ettik. Böyle olunca biz de ediyoruz. Yıkama tarafında ise altı ruz. Müşterilerimizin istasyonumu-
kendimizi yenilemek durumunda peronla hizmet veriyoruz. Bir o ka- za geliş sayıları konusunda aylık
kaldık.” dar yıkama peronumuz olsa onların karşılaştırma yapıyoruz. Otomas-
da boş kalmayacağını biliyoruz. yon sistemimizden aldığımız bu
Bir yaşam alanı gibi… İstasyonumuzda gerek sunduğu- veriler, atacağımız adımlar konu-
Bu yenilenme süreci 12 çalışanla muz hizmet gerekse sattığımız sunda da bizi yönlendiriyor." 41
hizmet veren Ekinciler Mühendis- ürün konusunda kalitemizden taviz
lik’in bambaşka bir istasyona dö- vermeden bir dinlenme tesisi gibi Nice yıllara Aygaz!
nüşmesini sağlamış. Önce market faaliyet gösteriyoruz. Biz müşteri- Aygaz’ın 60’ıncı yılını birlikte
yenilenmiş, tuvaletler belirlenen lerimize bu şekilde hizmet ettikçe kutluyor olmanın mutluğunu ya-
standartlara uygun hale getirilmiş onlar bize daha çok teveccüh şadıklarını belirten Ekrem Dağ ve
ve gelen müşterilerin arttığı da ediyorlar.” Ebubekir Dağ, şirketin başarıyla
gözlemlenince istasyonun kapalı geride bıraktığı onca yılı şu söz-
alanı 35 metrekareden 160 met- ‘Müşterilerimiz çok memnunlar’ lerle kutluyorlar: “Aygaz, çizgisini
rekareye çıkarılıp yeniden düzen- Müşterilerinin, Aygaz’ın kalitesin- bozmadan, kalitesinden ödün ver-
lenmiş. İki kardeş bunun sebebini den memnuniyetlerini her zaman meden yola 60 yıl boyunca devam
şu sözlerle açıklıyorlar. “Akaryakıt yansıttıklarının altını çizen iki kar- etmiş. Aygaz’a bayilerine yardımcı
istasyonları artık bir yaşam ala- deş, “Müşterilerimiz çok memnun- olmaya devam edeceği nice 60
nı gibi planlanmak zorunda. Biz lar. Gelen müşteri memnunsa size yıllar dileriz!”
Sivas’ta LPG’ye ilgi nasıl?
Ekrem Dağ anlatıyor…
Türkiye’de en çok otogaz satışı yapılan şehrin Ankara olduğunu artık herkes biliyor. Bu tablodan Ankara’yı çıkardığı-
nızda Sivas’ta da LPG’ye ilginin çok yoğun olduğunu görüyorsunuz. Bu ilgi her geçen gün artıyor. Eskiden bu kadar
çok araca hizmet vermiyorduk ama artık araç sayısı da çok artıyor. Önceden her apartmanda bir kişinin aracı olurdu,
şimdi bakıyorsunuz bir evde iki kişi kişinin aracı var. Zaten Türkiye'de her üç araçtan biri LPG’li; Türkiye bu konuda
dünyada lider. Sivas da bu konuda payını alıyor. Hal böyle olunca biz de bu pastadan payımızı almak için çalışmaları-
mızı sürdürüyoruz.