Page 39 - Aygaz Dünyası - Sayı:61
P. 39
bilinirliği, kalitesi, dönemsel olarak yaptığı kampanyalar,
reklam faaliyetleri bize olumlu bir şekilde geri dönüyor. Bizim için öncelik,
müşteri
Müşteri portföyünüz hakkında biraz bilgi verebilir
misiniz? memnuniyeti
İstasyonumuzun bulunduğu konum gereği, müşterilerimiz
daha çok kentin kendi müşterisi. Arkamızda yeni sanayi
sitesi var. Bu nedenle müşterilerimiz genelde ticari Fatoş Solmaz
araçlardan ya da sanayide çalışanlardan ve sanayiye İstasyon Müdürü
gelenlerden oluşuyor. Yol müşterimiz ise çok az çünkü Aygaz, müşterilerimizin
konumumuz şehir içinde. tercih ettiği bir marka.
Özellikle marka bilinirliği
Genel olarak müşterileriniz sabit ve sürekli, diyebilir miyiz? müşterilerimizde
Tabii ki sürekli müşteriler. Ama bundan kaynaklı olarak memnuniyeti beraberinde
da deposunu tam dolduran müşterimiz çok az genelde. getiriyor. Aygaz’ın kalitesini
Satış verilerimiz ise bir otogaz istasyonuna göre yansıtan marka değeri bize müşteri
Balıkesir ortalamasının üstünde. Bunda münferit Aygaz bakımından olumlu olarak dönüyor.
istasyonumuzun olmasının da etkisi büyük. İstasyonumuzda en büyük önceliğimiz,
müşteriyi memnun etmek. Karşılaştığımız aksi durumlarda
Balıkesir'de genel olarak LPG'ye ilgi nasıl? ise müşterilerimizin istasyonumuzdan mutlaka olumlu
Balıkesir işçi şehri olduğu için LPG'ye ilgi yüksek. Şehir düşüncelerle ayrılmalarını sağlıyoruz. Ekip olarak, “Müşteri her
küçük olduğu için herkes iş yerine kendi arabasıyla zaman haklıdır.” prensibini benimsiyoruz.
gitmeyi tercih ediyor. Bir de gelir düzeyi Türkiye
ortalamasının oldukça üstünde dolayısıyla herkes kendi
aracına sahip olabiliyor.
37
Aile işini sürdüren dördüncü kuşaksınız. Önümüzdeki
süreçte Karahallılar Otomotiv olarak, Aygaz özelinde ne
gibi hedefleriniz var?
Başlangıçta hedefimiz, istasyonlarımızda günde 100 Müşterilerimiz bizi
bin litre satmaktı. Ancak mevcut ekonomik koşullar,
rekabetin artması ve yeni istasyonlar açıldığından tanıdıklarına tavsiye
hedefimizin uzağında kaldık. Şu anda yaklaşık 75-80
bin litre satıyoruz. Hedefimize ulaşabilmek için de iki ediyorlar
istasyon yatırımına daha ihtiyacımız var. Bir yandan
otomotiv sektörünü de takip ediyoruz. Bayiliklerini Erhan Yaman
yaptığımız Fiat ve Ford markasında elektrikli araçlara
geçiş olmaya başladı. Şu anda bunun etkisini doğal Ön Saha Elemanı
olarak hissetmiyoruz. Çünkü Balıkesir'de trafikte dolaşan Dokuz yıldır çalıştığım bu
elektrikli araç oranı yüzde bir bile değil. Ama biz bu süreci istasyonda müşterilerimizin
takip ediyoruz. O yüzden ileride ne olacağını bilemiyoruz. hem Aygaz’dan hem
Hafif ticaride Fiorino, Doblo ve Transit ailesi, Türkiye’deki de bizden memnun
ticari araçların yüzde 60'ı. Onlarda da elektrikli modellere olduklarını gözlemliyorum.
geçiş başladı. Ağır ticari araçlarda ise kısa vadede bir Müşterilerimiz bizi sürekli
elektrifikasyon olacağını düşünmüyorum. Çünkü zaten tercih etmelerinin yanında,
ağır ticarinin elektriklisi halihazırda Türkiye'de kullanılıyor. tanıdıklarına da öneriyorlar.
Nedir bu? Tren. Zaten devletin de yatırımları bu yönde. Halihazırda istasyonda en
Gerek yatırım maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle gerekse uzun zamandır çalışan eleman
bakımının ve menzilinin o teknolojiye ulaşması vakit alacağı olduğumdan yaklaşık beş yıldır birlikte
için ben, herhangi bir şey olmayacak, diye düşünüyorum.
Ağır ticari elektrikliye geçmeden gerçek elektriğe geçişin çalıştığım ekip arkadaşlarıma destek vermek
mümkün olacağını sanmıyorum. Sonuç olarak, satışlarımızı benim için çok önemli.
korumak öncelikli hedefimiz, diyebilirim.