Page 39 - Aygaz Dünyası - Sayı:61
P. 39

bilinirliği, kalitesi, dönemsel olarak yaptığı kampanyalar,
            reklam faaliyetleri bize olumlu bir şekilde geri dönüyor.    Bizim için öncelik,
                                                                         müşteri
            Müşteri portföyünüz hakkında biraz bilgi verebilir
            misiniz?                                                     memnuniyeti
            İstasyonumuzun bulunduğu konum gereği, müşterilerimiz
            daha çok kentin kendi müşterisi. Arkamızda yeni sanayi
            sitesi var. Bu nedenle müşterilerimiz genelde ticari         Fatoş Solmaz
            araçlardan ya da sanayide çalışanlardan ve sanayiye          İstasyon Müdürü
            gelenlerden oluşuyor. Yol müşterimiz ise çok az çünkü        Aygaz, müşterilerimizin
            konumumuz şehir içinde.                                      tercih ettiği bir marka.
                                                                         Özellikle marka bilinirliği
            Genel olarak müşterileriniz sabit ve sürekli, diyebilir miyiz?  müşterilerimizde
            Tabii ki sürekli müşteriler. Ama bundan kaynaklı olarak      memnuniyeti beraberinde
            da deposunu tam dolduran müşterimiz çok az genelde.          getiriyor. Aygaz’ın kalitesini
            Satış verilerimiz ise bir otogaz istasyonuna göre            yansıtan marka değeri bize müşteri
            Balıkesir ortalamasının üstünde. Bunda münferit Aygaz        bakımından olumlu olarak dönüyor.
            istasyonumuzun olmasının da etkisi büyük.                    İstasyonumuzda en büyük önceliğimiz,
                                                                         müşteriyi memnun etmek. Karşılaştığımız aksi durumlarda
            Balıkesir'de genel olarak LPG'ye ilgi nasıl?                 ise müşterilerimizin istasyonumuzdan mutlaka olumlu
            Balıkesir işçi şehri olduğu için LPG'ye ilgi yüksek. Şehir   düşüncelerle ayrılmalarını sağlıyoruz. Ekip olarak, “Müşteri her
            küçük olduğu için herkes iş yerine kendi arabasıyla          zaman haklıdır.” prensibini benimsiyoruz.
            gitmeyi tercih ediyor. Bir de gelir düzeyi Türkiye
            ortalamasının oldukça üstünde dolayısıyla herkes kendi
            aracına sahip olabiliyor.
                                                                                                                       37
            Aile işini sürdüren dördüncü kuşaksınız. Önümüzdeki
            süreçte Karahallılar Otomotiv olarak, Aygaz özelinde ne
            gibi hedefleriniz var?
            Başlangıçta hedefimiz, istasyonlarımızda günde 100           Müşterilerimiz bizi
            bin litre satmaktı. Ancak mevcut ekonomik koşullar,
            rekabetin artması ve yeni istasyonlar açıldığından           tanıdıklarına tavsiye
            hedefimizin uzağında kaldık. Şu anda yaklaşık 75-80
            bin litre satıyoruz. Hedefimize ulaşabilmek için de iki      ediyorlar
            istasyon yatırımına daha ihtiyacımız var. Bir yandan
            otomotiv sektörünü de takip ediyoruz. Bayiliklerini          Erhan Yaman
            yaptığımız Fiat ve Ford markasında elektrikli araçlara
            geçiş olmaya başladı. Şu anda bunun etkisini doğal           Ön Saha Elemanı
            olarak hissetmiyoruz. Çünkü Balıkesir'de trafikte dolaşan    Dokuz yıldır çalıştığım bu
            elektrikli araç oranı yüzde bir bile değil. Ama biz bu süreci   istasyonda müşterilerimizin
            takip ediyoruz. O yüzden ileride ne olacağını bilemiyoruz.   hem Aygaz’dan hem
            Hafif ticaride Fiorino, Doblo ve Transit ailesi, Türkiye’deki   de bizden memnun
            ticari araçların yüzde 60'ı. Onlarda da elektrikli modellere   olduklarını gözlemliyorum.
            geçiş başladı. Ağır ticari araçlarda ise kısa vadede bir     Müşterilerimiz bizi sürekli
            elektrifikasyon olacağını düşünmüyorum. Çünkü zaten          tercih etmelerinin yanında,
            ağır ticarinin elektriklisi halihazırda Türkiye'de kullanılıyor.   tanıdıklarına da öneriyorlar.
            Nedir bu? Tren. Zaten devletin de yatırımları bu yönde.      Halihazırda istasyonda en
            Gerek yatırım maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle gerekse    uzun zamandır çalışan eleman
            bakımının ve menzilinin o teknolojiye ulaşması vakit alacağı   olduğumdan yaklaşık beş yıldır birlikte
            için ben, herhangi bir şey olmayacak, diye düşünüyorum.
            Ağır ticari elektrikliye geçmeden gerçek elektriğe geçişin   çalıştığım ekip arkadaşlarıma destek vermek
            mümkün olacağını sanmıyorum. Sonuç olarak, satışlarımızı     benim için çok önemli.
            korumak öncelikli hedefimiz, diyebilirim.
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44