Page 29 - Aygaz Dünyası - Sayı:56
P. 29
Aykargo gibi kargo sektörüne
kazandırılan bu girişimi hayata
geçirmekten son derece gurur-
luyuz. Türkiye’de tüketicilerin
KARGO SEKTÖRÜNDE alanda saygın ve güçlü bir
en çok tercih ettiği, uluslararası
konuma sahip olan bir marka
olarak, sektöre önemli bir ka-
zanım olduğunu düşündüğü-
müz Aykargo ile güçlü lojistik
altyapımızın verdiği imkan-
lardan faydalanarak müşteri
memnuniyetini bu alanda en
üst seviyeye çıkaracağımıza
inanıyorum.”
Aykargo’nun ilk bayi toplantısı gerçekleştirildi
Aygaz’ın bayilerini şirketin yeni iştiraki Aykargo hak- odaklanarak şunları söyledi: “Bugüne kadar Aygaz
kında bilgilendirmek hedefiyle gerçekleştirilen çev- bayisi olarak bizi temsilen kendi ticaretinizi yürüttü- 27
rim içi toplantı 29 Ocak’ta gerçekleştirildi. Aygaz’ın nüz. Aykargo işinde klasik bir bayi yapısı olmayacak.
yüzlerce bayisinin katıldığı Aykargo Bilgilendirme Buradaki tüm iş süreçleri Aykargo adına yapılacak ve
Toplantısı’nda Aygaz Genel Müdürü Gökhan Tezel, siz birer acente olacaksınız. Aygaz’ın kurumsal yapı-
Satış Genel Müdür Yardımcısı Fikret Coşar ve Aykar- sı içinde sistematik ve planlı çalışma ile prosedürlere
go Genel Müdürü Özgün Şahin katılımcıları Aykargo uymaya zaten hepiniz çok alışkınsınız. Bu, yeni işinize
yatırımıyla ilgili durumun yanı sıra, şirketin vizyonu ve çabuk ve kolay adapte olmanızı sağlayacaktır.”
hedefleri hakkında bilgilendirdiler.
Aygaz’ın kargo sektörüne girmesinin en önemli etken-
Gökhan Tezel, konuşmasına Aygaz’ın 60 yıllık başarı lerinden birinin bayileri olduğunu söyleyerek sözlerine
yolculuğunda bayilerinin önemli bir rolü olduğunu başlayan Özgün Şahin de, “Kargo, çok hızlı büyüyen ve
vurgulayarak başladı. Ardından 2020 değerlendirme- önümüzdeki beş ila on yıl içinde büyüyeceğini çok iyi
si yapan ve Aygaz’ın yatırımlarından bahseden Tezel, bildiğimiz bir sektör. Türkiye’de e-ticareti kullanan insan
Aykargo’nun fikirden şirkete dönüşümünü anlattı ve sayısı çok ciddi şekilde artış gösterdi. Bununla birlikte
devam etti: “Evlere teslim çok iyi bildiğimiz, en iyi e-ticaretin bir uzantısı olan, artık doğal parçası olan kargo
yaptığımız işlerden biri, Aygaz’ın bugünlere gel- şirketlerinin de bu hıza yetişemediğini, hem kapasite anla-
mesinde eve teslim konsepti çok büyük bir öneme mında hem hizmet kalitesi anlamında çok net bir şekilde
sahip. Türkiye’de kargolar çok büyük oranda evlere bir kargo kullanıcısı olarak aslında hepimiz görüyoruz.
teslim ediliyor. Zaten problem de burada çıkıyor. 2021 yılına baktığımızda günlük ortalama tahmini 2,5
Bu nedenle teslimat noktası sistemi yaygınlaşmaya milyon adet e-ticaret kargosu çıkacağını görüyoruz. 2,5
başladı. Biz de bu yönde çalışacağız. Bayilerimiz hem milyon adetlik bu kargonun 2024 yılına geldiğimizde on
eve teslim yapacak hem de teslimat noktası konu- milyon seviyesine gelmesini bekliyoruz. Potansiyeli çok
munda olacaklar. Amacımız, son nokta teslimatında yüksek ve büyüme garantisi olan bir sektör. Bu kadar
Türkiye’nin en iyisi olmak. Bu konuda çok büyük bir hızlı büyüyen ve doğru hizmet veremeyen bir pazar-
fark yaratacağımıza eminim.” da bir Koç Topluluğu şirketi olarak Aygaz’ın 60 yıllık
deneyimi ile güvenilirliğini bir araya getirdiğimizde,
LPG pazarındaki liderliğini Aykargo’yla kargo pa- bizim için lider olma potansiyeli olan bir iş kolu oldu-
zarına taşıma hedefini hatırlatan Fikret Coşar ise ğu konusunda hepimiz inançlıyız ve bu konuda fark
Aykargo’nun, bayilerin mevcut işleriyle benzerliğine yaratacağımızı da biliyoruz." diye bayilere hitap etti.