Page 36 - Aygaz Sürdürülebilirlik Raporu 2022
P. 36

34   HER ALANDA YENİLİKÇİ VE GÜVENLİ ÜRÜNLER




            2022 yılında, müşteri bağlılığı araştırmalarını Tüpgaz segmentinde hem

            Aygaz hem de Mogaz %91 ile, Otogaz segmentinde ise Aygaz %91, Mogaz %85

            ile çalışmalarını tamamladı.






            karavanlara özel regülatörleri ve   Müşteri Odaklılık ve               Tüpgaz ve otogaz segmentinde
            LPG ile ilgili diğer ekipmanları,   Memnuniyeti                        yüksek müşteri memnuniyeti
            Avrupa’da ve Türkiye’de geçerli    Günümüzde müşteri davranışları      skorlarına ulaşıyor, 2003 yılından
            standartlara uygun şekilde         hızla değişiyor ve bu da müşteri    bu yana gerçekleştirilen bağımsız
            pazara sunarak müşterilerimizi     memnuniyeti alanında yeni bir       araştırmaların sonuçlarıyla
            bilinçlendirmeye devam ediyoruz.   yaklaşım benimsenmesini gerekli     da kanıtlıyoruz. 2022 yılında,
            İlk olarak karavanlara propan      kılıyor. Yeni müşteri davranışlarını   müşteri bağlılığı araştırmalarını
            oranı artırılmış tüpleri, sonra da   içselleştirip bunları yenilikçi ürün ve   Tüpgaz segmentinde hem Aygaz
            diğer özel kullanım amaçlı ürünleri   hizmetler geliştirmek için bir fırsat   hem de Mogaz %91 ile, Otogaz
            hem müşterilere hem de karavan     olarak görüyoruz. Aygaz olarak      segmentinde ise Aygaz %91, Mogaz
            üreticilerine sunuyoruz.           değişen müşteri beklentilerini      %85 ile çalışmalarını tamamladı.
                                               anlamak ve onlara en iyi deneyimi   Sendeo, 2022 sonu itibarıyla
            GreenOdor: Doğası gereği kokusuz   sunmak için sürekli olarak müşteri   %90 müşteri “tavsiye skoru” ile
            bir gaz olan LPG, olası bir sızıntı   davranışlarını izliyor ve analiz   çalışmalarına devam ediyor.
            tespiti için EN 589 standardına    ediyoruz.
            uygun olarak hoş olmayan,                                              Müşterilerle İletişim
            algılanabilir ve ayırt edici olması   Pandemi koşulları dijital        Değişen medya kullanımlarını
            gereken bir koku ile kokulandırılıyor.   teknolojilerin benimsenmesini   dikkatlice takip ederek
            Kokulandırma amacıyla kullanılan   hızlandırdı ve müşteri yönetim      müşterilerimizin tercih ettikleri
            geleneksel kimyasallar LPG’nin     süreçlerinde dijital araçların      iletişim kanallarını belirliyor ve
            toplam kükürt miktarının artmasına   kullanılmasını artırdı. 2022 yılında   onlara en uygun şekilde ulaşmayı
            neden oluyor ve kokulandırma       özellikle dijital kanalları kullanarak   sağlıyoruz. Değişen medya ve
            işlemi zararlı SOx emisyonlarının   yenilikleri tanıttığımız iletişim   iletişim trendlerini yakından izliyoruz.
            artmasıyla sonuçlanıyor. Dört      çalışmalarına devam ettik. Aygaz    Dijital uygulamalar aracılığıyla,
            yılı Ar-Ge, üç yılı ürün geliştirme   Girişim Yatırım Tezi kapsamında   müşterilerin bize ulaşmasını
            olmak üzere toplam yedi yıl        müşteri deneyimini iyileştirmeyi    kolaylaştırıyor ve hızlandırıyor,
            süren çalışmalar sonucunda 2022    hedefliyoruz. Ürün siparişi, teslimatı   müşterimizle kurduğumuz iletişimi
            yılında GreenOdor adı verilen      ve ödemesi adımlarında müşteri      güçlendiriyoruz. Müşterilerimizle
            kükürtsüz LPG kokulandırıcısının   deneyimini veri odaklı olarak takip   çift yönlü iletişim kurarak onların
            Aygaz terminal ve tesislerinde     ederek e-ticaret ve mobil ticaret   ihtiyaçlarını ve beklentilerini sürekli
            kullanımına başladık. Geleneksel   alanında çözümler sunan dijital     olarak dinliyoruz.
            kokulandırıcılara kıyasla          uygulamaları kullanmak ve yatırım
            GreenOdor ürünü, daha düşük        yapmak önceliklerimiz arasında yer   Her yıl olduğu gibi 2022 yılında da
            emisyon, daha az kimyasal          alıyor. Yeni Aygaz Mobil uygulaması   farklı iletişim araçlarını kullanarak
            kullanımı ve maliyet avantajı      ile otogaz kullanıcıları için fayda   kampanyalar yürüttük ve iş
            sağlıyor. GreenOdor’un biyoLPG     sağlayacak, müşteri bağlılığını     birlikleri kurduk. Sosyal medya
            ve rDME ile uyumuna dair Ar-Ge     güçlendirecek geliştirmelerimize    kanalları üzerinden kurguladığımız
            çalışmalarına yakın gelecekte      devam ediyoruz.                     etkileşim kampanyaları ve indirim
            başlamayı planlıyoruz. Hidrojen                                        kampanyası ile dijital kanallar ve
            değer zincirinde yer alınacak iş   Müşteri odaklı iş kültürünü         sosyal medya üzerinden iletişim
            alanlarını tespit ettik. BiyoLPG/  benimseyerek müşteri                gerçekleştirdik. Bu kampanyalarla
            LPG ve rDME/LPG karışımları ve bu   beklentilerine yenilikçi çözümler ve   müşteri bağlılığını güçlendirmeye
            karışımların kullanım senaryolarına   hizmetlerle yanıt veriyoruz. Müşteri   devam ediyor ve sosyal medya
            yönelik Ar-Ge yol haritası         memnuniyetini ve bağlılığını her    aracılığı ile ulaştığımız müşteri
            oluşturduk.                        zaman artırmayı hedefliyoruz.       sayımızı artırıyoruz.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41