Page 37 - Aygaz Sürdürülebilirlik Raporu 2022
P. 37

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2022       35











































            Müşterilerin memnuniyetini         Bilgi Gizliliği ve Güvenliği        Aygaz Bilgi Güvenliği
            en yüksek düzeyde sağlamak         İş süreçlerindeki dijitalleşmenin   Politikası’na buradan
            önceliklerimizden birini oluşturuyor.   artması, siber saldırı risklerinin   ulaşabilirsiniz.
            Bu doğrultuda müşterilerin beklenti   de artmasına sebep oluyor. Bu
            ve ihtiyaçları yakından takip      sebeple, veri ve sistem güvenliği,   Müşteri bilgi güvenliği ve
            ediyoruz ve müşterilerin her türlü   iş süreçlerimizin vazgeçilmez     gizliliğine önem veriyor, gizlilik
            geri bildirimlerini çeşitli iletişim   bir parçası haline geliyor. Siber   sözleşmelerimiz aracılığıyla tüm
            kanalları üzerinden ulaştırmalarına   saldırıların neden olabileceği   etkileşimlerde paydaşlarımızın
            imkân tanıyoruz. 2011 yılında      operasyonel aksamalar ve veri       bilgi güvenliğini sağlıyoruz.
            müşteri memnuniyetinde             ihlalleri, finansal kayıplar, müşteri   Kişisel verilerin doğru kullanımına
            mükemmellik sembolü olan ISO       güveninin kaybolması, itibarın      dikkat ederek çalışanlarımız ve
            10002 belgesini aldık. Tüm iletişim   zedelenmesi ve yasal yaptırımlara   paydaşlarımızla ilgili bilgi ve verileri
            kanallarımızdan iletilen geri      sebep olabilecek siber saldırı      korumaya özen gösteriyoruz. Veri
            bildirimleri ve şikayetleri dikkate   riskleri gibi durumları önlemek   işleme süreçlerimizi kanunlara ve
            alarak gerektiği takdirde aksiyon   üzere çalışıyoruz. Risk analizleri   ilkelere uygun şekilde yürütüyoruz.
            alıyoruz. ISO 10002 Müşteri        gerçekleştiriyor ve tedbirler alarak   Koç Sistem sunucularına sınırlı
            Memnuniyeti Yönetim Sistemi        süreci aktif bir şekilde yönetiyoruz.  erişim yetkisi tanıyarak veri
            ve kurum içi politikalarımızla     ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim   güvenliğini sağlıyoruz. Bayilerimize
            süreçlerin tümünü uluslararası     Sistemi uygulaması kapsamında iç    müşteri bilgilerine sınırlı erişim
            standartlara uygun olarak          ve dış denetimleri tamamlayarak     sağlayarak paydaşlarımızın gizlilik
            yönetiyoruz. 2022 yılında iletişim   sistemin sürdürülebilirliğini     haklarına saygı gösteriyoruz. Bayi
            kanalları vasıtasıyla iletilen şikâyet   sağlıyoruz. Yönetim Sistemleri   bilgilerinin korunmasını sağlamak
            sayısı 48.279 oldu.                uygulamalarının etkinliğinin,       için Bayi Protokolü sözleşmemizi
                                               stratejik hedeflerle uyumluluğunun   beş yılda bir güncelliyoruz. 2022
            Aygaz Müşteri Şikayetleri          ve yeterliliğinin gözden geçirildiği   yılında müşteri bilgi gizliliği, ihlali
            Yönetimi Taahhütü’ne buradan       toplantılar düzenliyor, farkındalık   ve müşteri veri kayıpları hakkında
            ulaşabilirsiniz.                   çalışmaları gerçekleştiriyoruz.     hiçbir şikâyet olmadı.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42