Page 73 - Aygaz Dünyası - Sayı:57
P. 73
ENERJİ GRUBU’NDAN
Tüpraş 2050’de karbon nötr hedefiyle Stratejik Dönüşüm yolculuğunu başlattı
timiyle entegre bir iş modeli kurmak için ihtiyaç duyduğu
sıfır karbonlu elektrik tesislerine ayırmayı hedefliyor. Aynı
zamanda biyoyakıtlar ve elektroliz tesisi yatırımlarında da
önemli atılımlar gerçekleştirmeyi öngörüyor. Şirket, yeni
enerji kaynaklarına gerçekleştireceği yatırımlar ve enerji
verimliliği projelerinin katkısıyla 2030 yılı itibarıyla faaliyet-
lerinden kaynaklanan karbon salımını, 2017 yılına göre yüz-
de 27 oranında azaltmayı, 2050’de ise karbon nötr olmayı
taahhüt etti. Plan kapsamında Tüpraş, yatırımlarının büyük
bir kısmını sürdürülebilir havacılık yakıtları, yeşil hidrojen ve
sıfır karbonlu elektrik gibi yeni enerji kaynaklarına ayıracak.
Tüpraş’ın tarihinde çok önemli bir kilometre taşı, yeni bir
Kurulduğu günden bu yana Türkiye’de enerjinin öncüsü dönemin başlangıcı olan Stratejik Dönüşüm Planı’nı açıkla-
olan Tüpraş, Koç Holding’in başlattığı Karbon Dönüşüm yan Tüpraş Genel Müdürü İbrahim Yelmenoğlu, “Geleceğin
Programı kapsamında, enerji sektörünün geleceğinde enerjisini üretmek için dönüşüyor, sürdürülebilir bir dünya
liderliği hedefleyen Stratejik Dönüşüm Planı’nı açıkladı. için değişiyoruz. Önümüzdeki dönemde rafineri faaliyet-
Sürdürülebilir bir dünya ve yaşamın dengesi gözetilerek lerinde karbon salımını azaltırken, alternatif enerji üreti-
“Enerjimiz Geleceğe” sloganıyla kurgulanan yeni plan kap- minde de ciddi bir oyuncu konumuna gelmeyi planlıyoruz.
samında Tüpraş, dönüşüm için gereken kaynağı mevcut Amacımız; karbon nötr bir şekilde, farklı enerji türlerini
faaliyetlerine yönelik verimlilik ve katma değerli ürün yatı- entegre bir iş modeliyle üreterek, Türkiye’nin en büyük
rımlarından sağlamayı hedefliyor. Şirket ilk dönemde, yeni sanayi şirketi konumumuzu güçlendirmek ve ülkemizin
enerji yatırımlarının ağırlıklı kısmını ise yeşil hidrojen üre-
temiz enerji dönüşümüne öncülük etmek.” dedi.
71
Opet bir kez daha Lovemark
Opet, “MediaCat” dergisinin Ipsos Araştırma Şirketi iş da akaryakıt sektörünün ölçümlenmeye başlamasından
birliğiyle gerçekleştirdiği Lovemarks (Aşkla Bağlanılan bu yana aralıksız 6’ncı kez aşkla bağlanılan marka seçildi.
Markalar) araştırmasında bir kez daha “Türkiye'nin Aşkla Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca konuyla ilgili şu açıkla-
Bağlandığı Akaryakıt Markası” seçildi. Brand Week İstan- mada bulundu: “Bizim için en büyük başarı, müşterimizin
bul kapsamında düzenlenen törende ödül “MediaCat” kalbini kazanmak, onlarla bağ kurabilmek… ‘Lovemark’
dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan ve Ipsos Marka olarak kalplerde bir kez daha yer edinmekten gurur du-
Sağlığı Takibi ve Sosyal Dinleme Analizleri Hizmet Birimleri yuyoruz. Müşteri odaklı iş stratejimizle değer yaratmayı
Yöneticisi Özlem Sönmezyalçın tarafından Opet Genel bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sürdüreceğiz
Müdürü Cüneyt Ağca’ya takdim edildi. Ipsos tarafından 10 ve ‘Opet’se Fark Eder’ söylemimize uygun olarak faaliyet-
farklı kategoride yapılan “Lovemarks” araştırması, bilgisa- lerimize devam edeceğiz.”
yar destekli telefon görüşmesi tekniği kullanılarak ger-
çekleştiriliyor. Bu yıl 14’üncü kez düzenlenen araştırmada
markaların zihin payı, duygusal yakınlık derecesi, beklenti
ve ihtiyaçları karşılama düzeyiyle asla bırakılamayacak ka-
dar sevilip sevilmediği ölçüldü. “Aklınıza ilk gelen markayı
söyler misiniz?” sorusuna verilen cevaplar arasında akar-
yakıt kategorisinde Opet ön plana çıktı. Opet, “Bu markayı
kendinize ne derece yakın hissediyorsunuz?”, “Bu marka
beklentilerinizi ve ihtiyaçlarınızı ne derece karşılıyor?”, “Bu
marka ‘En sevdiğim, asla vazgeçemeyeceğim bir marka-
dır’ ifadesine ne derece katılıyorsunuz?” sorularında en
yüksek puanı alan marka oldu. Opet, araştırma kapsamın-