Page 73 - Aygaz Dünyası - Sayı:57
P. 73

ENERJİ GRUBU’NDAN




            Tüpraş 2050’de karbon nötr hedefiyle Stratejik Dönüşüm yolculuğunu başlattı


                                                                timiyle entegre bir iş modeli kurmak için ihtiyaç duyduğu
                                                                sıfır karbonlu elektrik tesislerine ayırmayı hedefliyor. Aynı
                                                                zamanda biyoyakıtlar ve elektroliz tesisi yatırımlarında da
                                                                önemli atılımlar gerçekleştirmeyi öngörüyor. Şirket, yeni
                                                                enerji kaynaklarına gerçekleştireceği yatırımlar ve enerji
                                                                verimliliği projelerinin katkısıyla 2030 yılı itibarıyla faaliyet-
                                                                lerinden kaynaklanan karbon salımını, 2017 yılına göre yüz-
                                                                de 27 oranında azaltmayı, 2050’de ise karbon nötr olmayı
                                                                taahhüt etti. Plan kapsamında Tüpraş, yatırımlarının büyük
                                                                bir kısmını sürdürülebilir havacılık yakıtları, yeşil hidrojen ve
                                                                sıfır karbonlu elektrik gibi yeni enerji kaynaklarına ayıracak.
                                                                Tüpraş’ın tarihinde çok önemli bir kilometre taşı, yeni bir
            Kurulduğu günden bu yana Türkiye’de enerjinin öncüsü   dönemin başlangıcı olan Stratejik Dönüşüm Planı’nı açıkla-
            olan Tüpraş, Koç Holding’in başlattığı Karbon Dönüşüm   yan Tüpraş Genel Müdürü İbrahim Yelmenoğlu, “Geleceğin
            Programı kapsamında, enerji sektörünün geleceğinde   enerjisini üretmek için dönüşüyor, sürdürülebilir bir dünya
            liderliği hedefleyen Stratejik Dönüşüm Planı’nı açıkladı.   için değişiyoruz. Önümüzdeki dönemde rafineri faaliyet-
            Sürdürülebilir bir dünya ve yaşamın dengesi gözetilerek   lerinde karbon salımını azaltırken, alternatif enerji üreti-
            “Enerjimiz Geleceğe” sloganıyla kurgulanan yeni plan kap-  minde de ciddi bir oyuncu konumuna gelmeyi planlıyoruz.
            samında Tüpraş, dönüşüm için gereken kaynağı mevcut   Amacımız; karbon nötr bir şekilde, farklı enerji türlerini
            faaliyetlerine yönelik verimlilik ve katma değerli ürün yatı-  entegre bir iş modeliyle üreterek, Türkiye’nin en büyük
            rımlarından sağlamayı hedefliyor. Şirket ilk dönemde, yeni   sanayi şirketi konumumuzu güçlendirmek ve ülkemizin
            enerji yatırımlarının ağırlıklı kısmını ise yeşil hidrojen üre-
                                                                temiz enerji dönüşümüne öncülük etmek.” dedi.
                                                                                                                       71
            Opet bir kez daha Lovemark


            Opet, “MediaCat” dergisinin Ipsos Araştırma Şirketi iş   da akaryakıt sektörünün ölçümlenmeye başlamasından
            birliğiyle gerçekleştirdiği Lovemarks (Aşkla Bağlanılan   bu yana aralıksız 6’ncı kez aşkla bağlanılan marka seçildi.
            Markalar) araştırmasında bir kez daha “Türkiye'nin Aşkla   Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca konuyla ilgili şu açıkla-
            Bağlandığı Akaryakıt Markası” seçildi. Brand Week İstan-  mada bulundu: “Bizim için en büyük başarı, müşterimizin
            bul kapsamında düzenlenen törende ödül “MediaCat”   kalbini kazanmak, onlarla bağ kurabilmek… ‘Lovemark’
            dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan ve Ipsos Marka   olarak kalplerde bir kez daha yer edinmekten gurur du-
            Sağlığı Takibi ve Sosyal Dinleme Analizleri Hizmet Birimleri   yuyoruz. Müşteri odaklı iş stratejimizle değer yaratmayı
            Yöneticisi Özlem Sönmezyalçın tarafından Opet Genel   bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sürdüreceğiz
            Müdürü Cüneyt Ağca’ya takdim edildi. Ipsos tarafından 10   ve ‘Opet’se Fark Eder’ söylemimize uygun olarak faaliyet-
            farklı kategoride yapılan “Lovemarks” araştırması, bilgisa-  lerimize devam edeceğiz.”
            yar destekli telefon görüşmesi tekniği kullanılarak ger-
            çekleştiriliyor. Bu yıl 14’üncü kez düzenlenen araştırmada
            markaların zihin payı, duygusal yakınlık derecesi, beklenti
            ve ihtiyaçları karşılama düzeyiyle asla bırakılamayacak ka-
            dar sevilip sevilmediği ölçüldü. “Aklınıza ilk gelen markayı
            söyler misiniz?” sorusuna verilen cevaplar arasında akar-
            yakıt kategorisinde Opet ön plana çıktı. Opet, “Bu markayı
            kendinize ne derece yakın hissediyorsunuz?”, “Bu marka
            beklentilerinizi ve ihtiyaçlarınızı ne derece karşılıyor?”, “Bu
            marka ‘En sevdiğim, asla vazgeçemeyeceğim bir marka-
            dır’ ifadesine ne derece katılıyorsunuz?” sorularında en
            yüksek puanı alan marka oldu. Opet, araştırma kapsamın-
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78