Page 51 - Aygaz Dünyası Sayı:58
P. 51
Kolombiya’dan Amerika’ya uzanan
seferimizde, seyrimizin üçüncü
günündeydik. Küba ile Meksika
arasında kalan bölgede hareketsiz
bir tekneye rastladık. Vardiyada
bulunan ikinci kaptanın dikkati ve
tekneyi takibi sayesinde tekne-
de can yeleğini kuşanmış yardım
bekleyen bir kazazede olduğunu
fark ettik.
İlk kontak
İlk kontağı kurduktan sonra kur- sürekli gidip geldiğini söyledi. dan 80 deniz mili kadar saptık ve
tarma manevrasına başladık. Baş Greencard’ını görmek isteğimiz- Meksika’ya seyre başladık. Yedi sa-
taraftan atılan bir halat yardımıyla de kartının yanında olmadığını ve atlik yolculuk sonrasında belirtilen
ulaştığımız kazazedeyi gemiye bize ancak Meksika otoritesine ait buluşma noktasında kazazedeyi
aldık. Gerekli güvenlik kontrolle- tarihi dolmuş bir ehliyet gösterebi- hızlı bir şekilde Meksika otoritele-
rinden ve ilk konuşmanın ardından leceğini belirtti. İşte o an şüphele- rine teslim ettik.
durumunu daha net bir şekilde rimiz biraz daha arttı.
anlamak için gemi ofisinde kaza- Kazazedenin amacı neydi?
zedeyle görüşmelere devam ettik.
Teslim süreci Bizim asıl amacımız denizin
Birbiriyle çelişen sözleri duyduk- ortasında bir canlıyı ölüme terk
Kaza nasıl meydana gelmiş? ça güvenimizi yitirdik. İşin aslını etmemekti. Dil, din, etnik köken
Kazazedeye aklımıza ilk gelen öğrenmek için öncelikle kimliğini gözetmeksizin bir insan olduğunu
soruları sorduk. Kazanın nasıl Meksika otoritesine e-postayla göz önünde bulundurup sadece 49
meydana geldiğini sorduğumuzda ibraz ettik. Aldığımız yanıt biraz onu güvenli bir şekilde ait olduğu
aldığımız cevap yürek burkucuy- daha şüphelerimizi artırdı. E-pos- yere bırakmamız gerektiği gibi gö-
du. Kazazede, motorun arızalandı- tada kurtardığımız kazazedenin revimiz bulunduğunu düşündük.
ğını, dört gündür akıntıyla sürük- Meksika vatandaşı değil, Küba
lendiğini anlattı. İşin üzücü tarafı uyruklu olduğu ancak Meksikalı Meksikalı otoritelerle iletişimden
ise yaşanan bu korkunç olayda 96 otoritelere teslim halinde yar- sonra kazazedenin söylediklerinin
saatin geride bırakılmasına ve öy- dım edileceği yazıyordu. İletişim doğru olmadığını anlayınca kendi-
lece duran motorun içinde yardım devam ederken teslim edeceğimiz sinden bize gerçekleri anlatmasını
bekleyen kazazedenin yanından koordinatlar ve saat hakkında istedik. Teknenin sahibinin kaza-
onlarca gemi geçmesine rağmen Meksika Arama Kurtarma Merke- zedenin Amerikalı üvey babası
hiçbir gemiden yardım eli uzan- zi’yle (MRCC) uzlaştık. Rotamız- olduğunu, düzenli bir şekilde bu
mamış olmasıydı.
tekneyle Amerika-Meksika ara-
sında seyir yaptığını öğrendik.
Kazazede kimdi? Güvenlik amaçlı aradığımız tekne-
Kazazedenin kimliğine gelecek sinde de bol miktarda kumanya
olursak… O kısım biraz kafa karış- bulduk. Sıklıkla sefer yapan bir
tırıcı aslında. Takdir edersiniz ki tekne için aslında bu kumanya
denizin ortasında hiç tanımadı- oldukça fazlaydı.
ğınız birine rastlıyorsunuz. Biraz
şüpheci davranmanın gerektiği Maalesef kazazedenin asıl ama-
aşikar. Uyruğunu ilk sorduğumuz- cı akıllarımızda bir soru işareti
da bize Meksika kökenli olduğunu, olarak kaldı. Yine de biz bir insanı
Greencard’a sahip olup Meksi- kurtararak asıl amacımıza ulaşmış
ka-Amerika arasında teknesiyle
olduk.