Page 56 - Aygaz Dünyası - Sayı:61
P. 56
PORTRE
Üsküdar'da Çürüksulu Yalısı’ndan
seyrettim. Çürüksulu Yalısı kimindi
biliyor musun? Büyükelçi, Paris
ve Londra Büyükelçisi Muharrem
Nuri Birgi’nin. Nuri Bey o kadar
popülerdi ki evinde davetler
verilirdi. O davetlerden birinde
Füreya Koral, Aliye Berger, Nejad
Devrim, bütün Şakir Paşa Ailesi’ni
tanıdım. Nuri Bey'in evinde öyle
bir Türk koleksiyonu vardı ki ben
oradan neler öğrendim; ne kilim-
ler, ne yazılar, mesela hat sanatını
ben Nuri Bey'den öğrendim çün-
kü Nuri Bey Üsküdar'daki bütün
hattatları tanıyordu. Yine öyle bir
gün “Kulaklarınız nasıl?” dedi. “İyi
efendim” dedim. “Pasını almak
istiyor musunuz?” diye sordu. “E
alalım efendim” dedim. Yukarıya
54 çıktığım zaman bir baktım piya-
noda İdil Biret; Nuri Bey'e gelmiş
çalıyor. Yani onu daha çocuklu-
ğundan tanıyorum.
Fenerbahçe'de yaşıyorsunuz ve
resimlerinizde Fenerbahçe'yi de
görüyoruz. Bunun özel bir sebebi
var mı?
Şimdi ben bir defa peyzaj yapıyo-
rum. Yani doğayı kendi dünyamda
yeniden şekillendiriyorum. Olanı
tekrar var ediyorum ve bu var yaptığım resim 1946 senesinde. Bir de halihazırda çalıştığınız re-
oluş veyahut da bu ortaya çıkar- Öğrenciyiz, yaramaz bir çocuğum, simle ilgili detayları da dinlemek
dığım eserlerin çıkış noktasında ilkokuldaki hocalarımla birlikte isteriz sizden…
Fenerbahçe yöre olarak ağırlıklı. sınıfça pikniğe gittik Fenerbahçe'ye. Bu resimdekileri azaltmak değil
Bir de ben 1979’da Bedri Rah- O zaman pikniğe gidiş bir alemdi. de daha çoğaltmak ama “daha
mi’yle mavi yolculuğa çıktım. O Bütün arkadaşlarım koşup oyun oy- çoğaltmak” derken biricik olmasını
mavi yolculukta yüze yakın sulu narken ben bir sakız ağacın dibinde, istiyorum. Benim resimlerimde su
boya yaptım. Ondan sonraki mavi bir sarı deftere o karşımdaki kulenin altı florası Türk resminde otur-
yolculukları Cengiz Bektaş'la yap- resmini yaptım. Çünkü o güne ka- muş, bugüne kadar kimse böyle
tım ve artık mavi yolculuk benim dar öyle bir şey görmedim. Sonra bir su altı yapmadı ama ben o su
resimlerimde ağırlıklı iki temadan gel zaman git zaman o Fenerbah- altını yaşayarak öğrendim. Mesela
biri haline geldi. Fenerbahçe'nin çe Kulesi benim imzam gibi oldu, Marmaris'e dadanmam, orada bir
o kadar çok resmini yaptım ki! İlk hatta ben biraz işi abarttım. teknemin olması, orada kıyı kıyı