Page 57 - Aygaz Dünyası - Sayı:61
P. 57
dolaşıp bire bir balıkçılarla sokağa İşlerinizde pek çok disiplini bir bir şehre gidip görmediğim yeni
çıkmam, gecesi gündüzü bilmem araya getiriyorsunuz… bir şeyi görüyordum; hep buraya
nesi… Bir de balıkçılığı, su altı Hep işin mutfağında çalıştım; taşıyordum. O kişilerin yetenekleri
canlılığı dünyasını seviyorum, mavi fabrika köşelerinde, toz toprak doğrultusunda da, “Sen şunu ya-
katmanları seviyorum. Bedri Rah- içerisinde, bazen bir tekstil fabri- pabilirsin.”, “Sen şuraya bak, şuna
mi benim için şiir yazmıştır maviler kasında, kumaşın o kokusu insanı daha dikkat et.” diyordum.
hakkında. rahatsız eder belki ama ben yıl-
madım. O farklılıklar beni daima Ailece sanatçı olduğunuzu
Resmimin bir figür dönemi var. O heyecanlandırdı. Daha başka şey- biliyoruz…
figür döneminin en güzel örne- ler yapmak için yollar açtım. Bun- Eşim Tülin’i ben asistanken ta-
ği Atatürk Kültür Merkezi’nde. lar yapılırken ben resmimi, sulu nıdım. Çok güzel natürmortlar
Uluslararası gravür yarışmaları boyamı, gravürümü yaptım; yağlı yapar, ama onu bir türlü eserlerini
kazandım, mesela İskenderiye Bie- boyalı malzemeyi, tahtayı, camı sergilemeye ikna edemedim. Üç
nali'nde Büyük Ödül’ü aldım. 1969 kullandım. Velhasıl özetle söyle- kuşak Pilevneli sergilerinde geri
senesinde Bedri Rahmi’ye gittim, mem gerekirse ben resmi, daha planda kalmayı tercih etti. Tülin’le
kapının önünde koca bir limuzin. doğrusu plastik sanatları, farklı iki oğlumuz ve iki torunumuz var.
Türk-Amerikan bayrağı, “Eyvah,” kulvarlarda çok değişik anlamda Oğullarımızın ikisi de Marmara
dedim, “Yine biri var!” Tam ben çok değişik malzemelerle uygu- Üniversitesi mezunu. Büyük oğlum
tornistan ederken camdan, “Aaa lamaktan haz alan, keyif alan bir Yavuz, seramik sanatçısı; küçük
gel gel gel!” dedi balkondan. Avru- kişiyim ve bunu yaparken de işin oğlum Murat ise peyzaj mimarı,
pa'da yeni gravür sanatçıları tespit zorluğunu, emeğini, karşılığını büyük otellerin çevre düzenlemeleri 55
etmek için gelmişler, Smithsonian başlangıçta hiç düşünmeden gibi çalışmaları var. Gelinim Pemra,
Enstitüsü için resim topluyorlar; balıklama atlar yaparım. porselen yapıyor, aynı zamanda Art
Türkiye'de de en ünlü ressam Cafe’nin kurucularından. Büyük
Bedri Rahmi olduğu için ona Bir dönem akademisyenlik torunum Belmin, ressam; küçük
danışmışlar. Bedri Bey birtakım yaptığınızı biliyoruz, torunum Cem de müzisyen.
böyle resimler göstermiş; siyah o deneyiminizi nasıl
beyaz, akademide Leopold Levy değerlendiriyorsunuz? Bu anlattıklarınızın hepsinin bir
zamanında yapılmış. Bedri Rahmi Valla hocalığıma laf ettirmem. kitapta toplanması ne iyi olurdu…
devamlı gravür yapan insan de- Hakikaten benim yetiştirdiğim Benim kitabımı hep Ferit Edgü
ğil. O yıllarda akademide gravür öğrencilerim bugün Türk sanatın- yapmak isterdi. Mesela kimsenin
dersi veren bir tek Sabri Berkel da varlar. İsmen de söyleyebilirim kitabı yokken Ferit benim bir
var. Sabri Berkel de öyle nemrut birkaç tane mesela Naci İslimyeli, kitabımı yaptı. Ada Yayınları’ndan
bir adam ki atölyenin içerisine Ali İsmail Türemen, Berna Türemen, çıkmıştı 1985'te. Ömer Faruk
böyle hani secde eder gibi gir- Fevzi Karakoç, Gürbüz Doğan Ekşi- Şerifoğlu yapmak istiyor şimdi
men lazım yani çok titiz. “Böyle oğlu yani daha neler sayrım. Mesela kitabımı. Selim İleri’den, Sunay
renkli gravür yapmadınız mı?” Hüsamettin Koçan bir Anadolu ço- Akın’dan, Bedri Rahmi’den, İlhan
deyince Bedri Bey, “Mustafa’da cuğuydu, Bayburt'tan gelmiş; şimdi Berk'ten epey yazı var kitabın
var.” dedi. Başımdan kaynar sular Bayburt'ta Baksı Müzesi’ni kurdu. içerisinde. Benim istediğim kitap
indi. Ya düşün, ona gelmişler, o Bugün dünya çapında biliniyor, ben bir döneme şahitlik etmiş, bir
diyor ki: “Bende yok onda var.” bundan nasıl iftihar etmem, nasıl döneminin insanlarıyla yaşanan
Aşağıya indim, arkamdan koşarak keyif almam! Hepsi başka başka beraberlikleri yansıtan ve bana
geldi, “Dur reis beraber gidelim.” şeyler yaptılar çünkü ben Batı res- armağan ettikleri mektupların,
diye. Yere serdik resimleri, “Ah biz mini biliyordum. Gittiğim zaman kartların, fotoğrafların yer aldığı,
bunları istiyoruz.” dediler bana. müzelerden çıkmıyordum, başka kapsamlı bir çalışma.