Page 36 - Aygaz Sürdürülebilirlik Raporu 2021
P. 36

34      EVDE, YOLDA VE HER ALANDA SORUMLU ÜRÜNLER








            Çalışan ve iş                      veriyoruz.   Bu noktada süreçleri yürüten   uygulamaları gibi yeni uygulamalar
            operasyonları                      dijital dönüşüm ve inovasyon elçilerini   geliştirdik. Böylelikle müşteri deneyimini
            tarafında, Bütünleşik              kilit paydaşlar olarak görüyoruz.   uçtan uca iyileştirdik. Bununla birlikte
                                                                                   e-ticaret satış kanallarımızı genişletmeye
                                               Süreçlerin ve teknolojinin birlikte doğru
            Dijital Dönüşüm                    değerlendirildiği projelerin ortaya   devam ediyoruz. Keyiflibahce.com
            inisiyatifi ile tüm                çıkması için çalışıyoruz.           internet sitesinden sonra Amazon.
            iş birimlerinin de                                                     com.tr, Hepsiburada.com, Koctas.com.
            katılımını sağlayarak              Bilgi teknolojileri departmanının   tr ve Kampkaravanmarket.com satış
                                               rehberliğinde, çalışanların mevcut iş
                                                                                   kanallarında dijital mağazalar açtık.
            birçok iş sürecinde                süreçlerini teknoloji ve dijitalleşmeden   Koçtaş Mağazaları bünyesinde İstanbul-
            dijital dönüşüm                    yararlanarak geliştiriyoruz. Dijital   Kartal, Muğla-Bodrum, İstanbul-Forum,
            projelerine devam                  dönüşüm ve inovasyon elçileri programı   İzmir-Balçova ve Ankara-Ankamall
            ettik. Her yıl yeni                kapsamında tüm iş birimlerinden     olmak üzere beş adet Mağaza İçinde
            dönüşüm fırsatlarını               temsilciler belirliyoruz. Dijital dönüşüm   Mağaza alanı kurulumunu yaptık ve
                                                                                   tüm konsinye cihaz satışlarının %78’ini
                                               süreci ve kültür dönüşümünün şirket
            entegre bir yaklaşımla             geneline yayılmasını amaçlıyoruz. Bu   bu alanlarda gerçekleştirdik. Ayrıca,
            değerlendiriyoruz.                 program kapsamında yıl boyu yapılan   Macrocenter ve Migros’lar ile iş birliği
                                               farkındalık günleri, teknoloji odaklı   yaparak mağaza içi barbekü, ısıtıcı ve
                                               eğitim ve seminerler ile iş birimlerinin   cihaz satışlarına başladık.
                                               bilgisini artırmayı amaçlıyor, süreçlerin
                                               geliştirilmesine yönelik fikirlerin   Çalışan ve iş operasyonları tarafında,
                                               ortaya çıkmasını destekliyoruz. Elçilik   Bütünleşik Dijital Dönüşüm inisiyatifi
                                               programı devreye alındıktan sonra   ile tüm iş birimlerinin de katılımını
                                               üretilen fikir sayısı bir önceki yıla göre   sağlayarak birçok iş sürecinde dijital
                                               yaklaşık iki kat artarken, hayata geçirilen   dönüşüm projelerine devam ettik. Her
                                               projelerden elde edilen tasarruf ve gelir   yıl yeni dönüşüm fırsatlarını entegre
                                               miktarları ise 2,2 kat arttı. Ayrıca şirket   bir yaklaşımla değerlendiriyoruz.
                                               genelinde dijital dönüşüm ile ilgili   Mobil platform ve uygulamaları sürekli
                                               farkındalık seviyesindeki artış, çalışan   geliştirerek çalışanların zaman ve
                                               memnuniyeti ve bağlılığına da yansıdı.   konumdan bağımsız bir şekilde daha
                                               Elçilik programını yıllık olarak planlıyor,   etkin çalışmasını destekliyoruz. Kuvvetli
                                               ihtiyaçlara yönelik güncelleyerek takip   bilgi teknolojileri altyapımız sayesinde
                                               ediyoruz. Yıl sonunda program çıktılarını   çalışanlar arasında dijital ve çevik
                                               gözden geçirerek sonraki yılın programı   çalışma kültürünün hızla yayılmasını
                                               için güncelliyoruz. Programla yıl boyu   sağladık. Ayrıca Robotik Süreç
                                               100’e yakın etkinlik planlayarak kültür   Otomasyonu projeleri ile 33 süreçte
                                               dönüşümünün hızla devam etmesini    kesintisiz operasyon yönetimi ve yüksek
                                               sağladık.                           verimlilik elde ettik.

                                               Müşterilerimize farklı ödeme seçenekleri   Veri temelli teknolojiler, karar destek
                                               sunmayı, kampanyaları daha etkin bir   süreçlerimizin temelini oluşturuyor. Bu
                                               şekilde yönetmeyi, bayiler üzerinden   süreçlere büyük veri teknolojilerini ve
                                               satış yapılan pazar yeri platformlarını   IoT platformunu ekledik. Ayrıca satış,
                                               hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Bu   tesis, üretim, tedarik süreçlerimizde
                                               doğrultuda Aygaz E-Ticaret Dönüşüm   analitik ve yapay zeka uygulama
                                               Projesi’ni başlattık. Mobil uygulama,   projeleri geliştirmeye devam ettik.
                                               web sitesi, IVR (Interactive Voice   Bu kapsamda 2021 yılında otogaz ve
                                               Response), Chat bot gibi bütün dijital   tüpgaz satış tahminleme ve otogaz satış
                                               kanalları yeniledik. Sipariş ve teslimat   yönetimi alanlarında projeler yürüttük.
                                               yönetiminde, dijital bayi sistemleri, çağrı
                                               merkezi sipariş yönetimi, IVR üzerinden   Çevrimiçi Satış Platformu: Pandeminin
                                               self servis müşteri işlemleri ve sipariş   de etkisiyle çevrimiçi satış kanallarının
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41