Page 36 - Aygaz Sürdürülebilirlik Raporu 2021
P. 36
34 EVDE, YOLDA VE HER ALANDA SORUMLU ÜRÜNLER
Çalışan ve iş veriyoruz. Bu noktada süreçleri yürüten uygulamaları gibi yeni uygulamalar
operasyonları dijital dönüşüm ve inovasyon elçilerini geliştirdik. Böylelikle müşteri deneyimini
tarafında, Bütünleşik kilit paydaşlar olarak görüyoruz. uçtan uca iyileştirdik. Bununla birlikte
e-ticaret satış kanallarımızı genişletmeye
Süreçlerin ve teknolojinin birlikte doğru
Dijital Dönüşüm değerlendirildiği projelerin ortaya devam ediyoruz. Keyiflibahce.com
inisiyatifi ile tüm çıkması için çalışıyoruz. internet sitesinden sonra Amazon.
iş birimlerinin de com.tr, Hepsiburada.com, Koctas.com.
katılımını sağlayarak Bilgi teknolojileri departmanının tr ve Kampkaravanmarket.com satış
rehberliğinde, çalışanların mevcut iş
kanallarında dijital mağazalar açtık.
birçok iş sürecinde süreçlerini teknoloji ve dijitalleşmeden Koçtaş Mağazaları bünyesinde İstanbul-
dijital dönüşüm yararlanarak geliştiriyoruz. Dijital Kartal, Muğla-Bodrum, İstanbul-Forum,
projelerine devam dönüşüm ve inovasyon elçileri programı İzmir-Balçova ve Ankara-Ankamall
ettik. Her yıl yeni kapsamında tüm iş birimlerinden olmak üzere beş adet Mağaza İçinde
dönüşüm fırsatlarını temsilciler belirliyoruz. Dijital dönüşüm Mağaza alanı kurulumunu yaptık ve
tüm konsinye cihaz satışlarının %78’ini
süreci ve kültür dönüşümünün şirket
entegre bir yaklaşımla geneline yayılmasını amaçlıyoruz. Bu bu alanlarda gerçekleştirdik. Ayrıca,
değerlendiriyoruz. program kapsamında yıl boyu yapılan Macrocenter ve Migros’lar ile iş birliği
farkındalık günleri, teknoloji odaklı yaparak mağaza içi barbekü, ısıtıcı ve
eğitim ve seminerler ile iş birimlerinin cihaz satışlarına başladık.
bilgisini artırmayı amaçlıyor, süreçlerin
geliştirilmesine yönelik fikirlerin Çalışan ve iş operasyonları tarafında,
ortaya çıkmasını destekliyoruz. Elçilik Bütünleşik Dijital Dönüşüm inisiyatifi
programı devreye alındıktan sonra ile tüm iş birimlerinin de katılımını
üretilen fikir sayısı bir önceki yıla göre sağlayarak birçok iş sürecinde dijital
yaklaşık iki kat artarken, hayata geçirilen dönüşüm projelerine devam ettik. Her
projelerden elde edilen tasarruf ve gelir yıl yeni dönüşüm fırsatlarını entegre
miktarları ise 2,2 kat arttı. Ayrıca şirket bir yaklaşımla değerlendiriyoruz.
genelinde dijital dönüşüm ile ilgili Mobil platform ve uygulamaları sürekli
farkındalık seviyesindeki artış, çalışan geliştirerek çalışanların zaman ve
memnuniyeti ve bağlılığına da yansıdı. konumdan bağımsız bir şekilde daha
Elçilik programını yıllık olarak planlıyor, etkin çalışmasını destekliyoruz. Kuvvetli
ihtiyaçlara yönelik güncelleyerek takip bilgi teknolojileri altyapımız sayesinde
ediyoruz. Yıl sonunda program çıktılarını çalışanlar arasında dijital ve çevik
gözden geçirerek sonraki yılın programı çalışma kültürünün hızla yayılmasını
için güncelliyoruz. Programla yıl boyu sağladık. Ayrıca Robotik Süreç
100’e yakın etkinlik planlayarak kültür Otomasyonu projeleri ile 33 süreçte
dönüşümünün hızla devam etmesini kesintisiz operasyon yönetimi ve yüksek
sağladık. verimlilik elde ettik.
Müşterilerimize farklı ödeme seçenekleri Veri temelli teknolojiler, karar destek
sunmayı, kampanyaları daha etkin bir süreçlerimizin temelini oluşturuyor. Bu
şekilde yönetmeyi, bayiler üzerinden süreçlere büyük veri teknolojilerini ve
satış yapılan pazar yeri platformlarını IoT platformunu ekledik. Ayrıca satış,
hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Bu tesis, üretim, tedarik süreçlerimizde
doğrultuda Aygaz E-Ticaret Dönüşüm analitik ve yapay zeka uygulama
Projesi’ni başlattık. Mobil uygulama, projeleri geliştirmeye devam ettik.
web sitesi, IVR (Interactive Voice Bu kapsamda 2021 yılında otogaz ve
Response), Chat bot gibi bütün dijital tüpgaz satış tahminleme ve otogaz satış
kanalları yeniledik. Sipariş ve teslimat yönetimi alanlarında projeler yürüttük.
yönetiminde, dijital bayi sistemleri, çağrı
merkezi sipariş yönetimi, IVR üzerinden Çevrimiçi Satış Platformu: Pandeminin
self servis müşteri işlemleri ve sipariş de etkisiyle çevrimiçi satış kanallarının