Page 41 - Aygaz Sürdürülebilirlik Raporu 2021
P. 41

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2021  39






            Müşterilerle Iletişim              güvenliği, iş operasyonlarımızın    Aygaz olarak, faaliyet
            Müşterilerin değişen medya         ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor.   gösterdiğimiz
            alışkanlıklarını yakından takip    Finansal kayıplara, müşteri güveninin   tüpgaz ve otogaz
            ederek ulusal ve yerel mecralarda   kaybolmasına, itibarın zedelenmesine
            gerçekleştirdiğimiz iletişim çalışmalarına   ve yasal yaptırımlara yol açabilecek   segmentlerinde
            devam ediyoruz. Başta sosyal medya   operasyonel aksamaları veya veri   2003 yılından beri
            olmak üzere dijital mecraların     ihlallerine neden olabilecek siber saldırı   müşteri bağlılığı ve
            kullanımıyla müşteri iletişimimizi   risklerini önlemeye önem veriyoruz.   memnuniyetinde
            güçlendiriyoruz. Müşterilerle çift yönlü   Risklere yönelik analizlerde bulunuyor,
            iletişimi geliştirmeye özen gösteriyoruz.   önleyici aksiyonlar alarak süreci aktif   liderliğimizi
            Erişim kolaylığı ve verimlilik sağlayan   olarak yönetiyoruz.          sürdürmeye devam
            dijital mecraları, tüm iletişim                                        ediyoruz.
            kampanyalarında entegre biçimde    ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim
            kullanıyoruz. Aynı zamanda, dijital   Sistemi uygulaması kapsamında iç ve
            uygulamalar aracılığıyla müşterilerin   dış denetimleri tamamlayarak sistemin
            Aygaz’a ulaşmasını kolaylaştırarak   sürdürülebilirliğini sağlıyoruz. Yönetim
            süreçleri hızlandırıyoruz.         Sistemleri uygulamalarının etkinliğini,
                                               stratejik hedeflerle uyumluluğunu
            Her yıl olduğu gibi 2021 yılında da   ve yeterliliğini gözden geçirdiğimiz
            farklı sektörlerden iş ortaklarıyla birlikte   toplantılar düzenleyerek farkındalık
            kampanyalar yürüttük. Müşterilerin   çalışmaları yapıyoruz. Geçtiğimiz
            hem ulusal hem de yerel ihtiyaç ve   yıl süreçlerin etkin yönetilmesi
            tercihlerini göz önünde bulundurarak   kapsamında tüm süreç sahipleri ile süreç
            bankalarla ortak kredi kartı       koordinasyon görüşmeleri yaparak şirket
            kampanyaları, il bazında gerçekleştirilen   içi beklentiler ve aksiyonlar üzerine bir
            market kampanyaları, değişen tüketici   çalışma başlattık.
            davranışları odağında kurgulanan dijital
            kampanyalar gerçekleştirdik. Yıl boyunca   Aygaz Bilgi Güvenliği Politikası’na
            düzenlediğimiz kampanyalar aracılığıyla   buradan ulaşabilirsiniz.
            marka gücümüze ve hizmet kalitemize
            değer katarak şirket hedeflerimize   Etkileşimde bulunulan tüm müşterilerin
            ulaşmak için somut adımlar atmaya   bilgilerinin korunmasına önem veriyor,
            devam ediyoruz.                    yapmış olduğumuz gizlilik sözleşmeleri
                                               ile bilgi güvenliğini güvence altına
            Tüm iletişim kanallarından iletilen   alıyoruz. Paydaşlarımızın gizliliğine
            görüşleri ve şikayetleri dikkate alarak   ve mahremiyet haklarına saygı
            gerektiği takdirde aksiyon alıyoruz. ISO   duyuyoruz. Kuruluşumuzda çalışan
            10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim   kişiler, müşterilerimiz ve diğer tüm
            Sistemi ve kurum içi politikalarımızla   paydaşlarımıza ilişkin bilgi ve verileri
            uluslararası standartlara uygun olarak   doğru kullanmayı önemsiyoruz. Kişisel
            müşteri şikayetlerini yönetiyoruz. Şikayet   verilerin korunması kapsamında,
            sürecimiz kapsamındaki uygulamalarımız   kanunlara ve ilkelere uygun olarak
            tüm ürünlerimizi kapsıyor. 2021 yılında   verilerin işlenmesini gerçekleştiriyoruz.
            iletişim kanalları vasıtasıyla iletilen şikayet   Koç Sistem sunucularına erişim yetkisini
            sayısı 25.522 oldu.                sınırlandırarak bilgilerin korunmasını
                                               sağlıyoruz. Bayilere müşteri bilgilerine
            Aygaz Müşteri Şikayetleri Yönetimi   ulaşmaları için sınırlı erişim hakkı
            Taahhütü’ne buradan ulaşabilirsiniz.   tanıyoruz. Ayrıca Bayi Protokolü
                                               sözleşmesini beş yılda bir güncelleyerek
            Bilgi Gizliliği ve Güvenliği       bayi bilgilerini hukuken koruma altına
            Son yıllarda iş süreçlerinde artan   alıyoruz. 2021 yılında müşteri bilgi
            dijitalleşme ile siber saldırı riskleri   gizliliği, ihlali ve müşteri veri kayıpları
            de artıyor. Bu nedenle, veri ve sistem   hakkında hiçbir şikayet olmadı.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46