Page 15 - Aygaz Dünyası Sayı:58
P. 15
Esra Topkoç:
‘Aygaz’da artık herkesin
bildiğinden çok daha fazlası var’
Pandemi dönemi Aygaz için nasıl İnsan Kaynakları özelinde neler Holding’in desteğiyle, alınan ka-
geçti? yaptınız? rarları nasıl uygulayacağımıza hep
Pandemi hepimiz için beklenme- İnsan Kaynakları ekibi olarak birlikte karar verdik. Bu konuda 13
dik bir krizdi. İlk günlerde büyük önceliğimiz sağlıktı. “Önce herkesi çalışanlara yönelik bilgilendirici ya-
bir kaos vardı: Hiç kimse ne yap- güvende tutalım, ardından işleri- yınlar hazırladık. Yoğun bir şekilde
ması gerektiğini, hangi maskeyi miz aksamasın.” dedik. Bu konuları öğrendiğimiz, kendimizi çeviklik
kullanacağını bilmiyordu, dezen- yönetmekle uğraşırken üst yöne- anlamında başarılı bulduğumuz bir
fektan bulunamıyordu, insanlar iş ticilerimizin, iş yeri hekimimizin dönem geçirdik.
yerlerine gelecekler mi gelmeye- ve İSG temsilcilerimizin de yer
cekler mi, belli değildi. Bir yandan aldığı bir kriz ekibi oluşturduk. Koç Aygazlılar evden çalışmayı sevdi-
Koç Holding’in belirlediği stan- ler mi?
dartları takip ederken bir yandan Arkadaşlarımız evlerden çalışmaya
yönetim takımından Acil Durum Aygaz olarak pandemiden başladıktan sonra, “Evden de çalı-
Komitesi ve tüm lokasyonlardaki şılabiliyormuş. Bu şekilde çalışmak
arkadaşlarımızdan Pandemi Koor- önce haftada bir gün uzaktan daha verimli oluyor.” deseler de bir
dinatörleri oluşturarak şirket karar- çalışmaya başlamıştık. Bu yıl süre sonra iletişimle ilgili prob-
larımızı hızlıca alıp yaygınlaştırmak işi uzaktan çalışmaya uygun lemler söz konusu olunca günde-
üzere organize olduk. Türkiye’de arkadaşlarımızın haftanın mimize iletişimi aldık. Sağlığımızı
ilk vakanın ortaya çıkmasının iki günü uzaktan çalışması güvence altına aldıktan sonra
ardından 15 Mart’ta hemen kara- çalışan aidiyetini ve bağlılığını
rımızı verdik; “Herkes eve!” dedik. şeklindeki hibrit sisteme daha da artırmaya odaklandık. Bu
Bir günde herkes evlerine çekildi geçtik. Bu kararımızdaki çıkış noktada pek çok webinar, konfe-
ve hiçbir işimiz aksamadı; bence noktası, hiçbir dijital iletişim rans, toplantı, görüşme yapmaya
pandeminin en önemli dersi bu aracının insani bir ihtiyaç olan başladık. Teams herkesin hayatın-
oldu. Bu başarı, Bilgi Teknolojileri da kolaylaştırıcı bir rol üstlendi.
Departmanı’mızın sunduğu alt- sosyalleşmeyi sağlayamaması, Genel Müdürümüz Gökhan Tezel,
yapının gücünü ve insanlarımızın yüz yüze iletişimin yerine şirketin gidişatı, vakaların durumu,
değişime yatkınlığını da gösteri- geçememesi oldu. bu süreci yönetme tarzımız ve
yor. Aygaz olarak böyle bir krize aldığımız önlemlerle ilgili çalışan-
hazırlıklı olduğumuzu gördük. larımıza sık sık bilgi verdi ve sakin