Page 46 - Aygaz Dünyası - Sayı:55
P. 46
GURME
esastan çok biçime önem veriliyor.
Bu sayede insanların da değiştiği-
ni görüyorum. Arabesk sunumlar
olmadan yemekten keyif almamaya
başlayanların sayısı artıyor sanırım.
Bu noktada benimle ilgili bir önyar-
gıdan bahsetmem lazım. Sanırım
dışarıda Michelin yıldızlı restoran-
ları sıklıkla gezen biri olduğum için
sadece lüks ve tabak sunumları iyi
olan yerlerin beğenimi kazandığı
düşünülüyor. Bu hatalı çünkü benim
için en önemli unsur, yemeğin ve
malzemenin kalitesi. Salaş ama
olağanüstü yemekler sunan birçok
yeri tavsiye ettim ve paylaştım. O
yüzden son dönemde yaptığım
paylaşımlarda sade sunumlar varsa
insanların, “Sunum daha iyi olabi-
lirdi.” dediğini görüyorum. Sosyal
44 medyada lezzeti aktaramadığımız
bağımsız değilse eleştirmen olarak TV'deki format nedeniyle pek tabii için maalesef önem sırasının başına
nitelendirilemez; mekan yazarı ola- farklı yönlerimi tam olarak ortaya sunum geçiyor. Kısacası, sosyal
bilir. İyi veya kötü anlamda demiyo- koyamıyordum. Sosyal medyada medyayla birlikte artan, yemeğin
rum ama ikisi birbirinden çok farklı. artık yemeğin ötesine geçip çok lezzeti yerine sunuma ve farklılık-
Mekan yazarı, mekanların tarafında- farklı alanlarda paylaşım yapabili- lara odaklanmayı ben olumsuz bir
dır; restoran eleştirmeni ise tüketici yorum. Kendimi alaya alarak şakalar gelişme olarak görüyorum.
için yazar. Onlara restoran hakkında yapmak, ironiyle bazı durumları
en doğru değerlendirmeyi sunmak eleştirmek hoşuma gidiyor. Sanırım Özellikle yaşadığımız yerden farklı
için gayret eder. birçok insanın da hoşuna gitti zira bir kente gittiğimizde aklımıza ilk
bu açıdan beğenilerini paylaşıyorlar. düşenlerden biri “Nerede yiyelim?”
Sizi çoğumuz TV’deki programınız- sorusudur. Lezzet Rehberi oluşu-
la, gazetedeki yazılarınızla tanıdık Biliyorsunuz sosyal medyayla muyla bunu yaptığınızı söyleyebilir
ancak son zamanlarda sosyal med- birlikte herkesin yemek paylaştığı miyiz? Lezzet Rehberi oluşumu
yada da çok aktifsiniz. Örneğin ve bu yemeklerin aşırı görünümü- hakkında okurlarımızı kısaca bilgi-
menemenle ilgili anketiniz ciddi nü “güzellediği”, sosyal medyada lendirebilir misiniz?
bir kitleye ulaştı. Sosyal medyanın restoran tanıtımı için influencer’la- Lezzet Rehberi dediğimiz şey
özellikle sizin yaptığınız işle ilgili ra on binlerce tanıtım ücreti verilen aslında dinamik bir web sitesi. Çıkış
etkisinin TV’den büyük olduğunu bir dönemdeyiz. Sosyal medya ön- noktası, okuyucularımdan aldığım
düşünüyor musunuz? cesi ve sonrası olarak değerlendir- eleştiriler. Bu eleştirilere bir çözüm
Bu konuda emin değilim. Çünkü diğinizde “iyi yemek/iyi restoran” sunmak için rehber.vedatmilor.com
TV sayesinde ciddi bir tanınırlığa kavramlarının anlamının evrildiğini adlı siteyi kurduk. Neydi bu eleştiri-
kavuştum. Bu çok kısa bir zamanda düşünüyor musunuz? ler? Tabii, restoran değerlendirme-
gerçekleşti. Sosyal medya bunu Bu çok önemli bir nokta. Size ka- lerimi hep TV'deki programım veya
artırdı mı? Emin değilim. Ama tılıyorum. Yemek sektöründe artık gazete yazılarımla yaptım. Ancak