Page 75 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 75

<_
                                                                                   2006 yılından itibaren
                                                                                   hologram kapakla satışa
                                                                                   sunulan tüplerin basın ilanı.









                                         malzeme olan plastik bazlı polivinilklorür (PVC) olmasıyla da AYGAZ’ın sürdürülebilir,
                                         çevreci ürün anlayışını doğrular.


                                         Genel anlamıyla tezek ve oduna kıyasla çok daha çevreci olan sıvılaştırılmış gazı ilk
                                         günlerden “geleceğin yakıtı” olarak ilan eden AYGAZ, bugün LPG’nin sürdürülebilirlik
                                         anlayışının yapı taşlarını da örer. Tüm dünyada düşük karbonlu alternatif yakıt türlerinin
                                         daha fazla kullanılması için inisiyatif alınması çağrısına kulak veren AYGAZ altmış yıl
                                         içinde LPG’nin çeşitlenen kullanım alanlarına, geliştirilmiş standartlarına referansla
                                         sektördeki varlığını yenilikçi bir anlayışla güçlendiriyor.



                                         AYGAZ’ın İletişim Hikâyesi: Jingle’dan Dijital Pazarlamaya…


                                         1970’lerin sonlarındaki ekonomik buhran peşi sıra gelen 12 Eylül ve sonrası sorunların
                                         getirdikleri, hem siyasi hem de ekonomik krizden çıkış yolu arayan bir ülke ve toplum
                                         çehresi çizer. Ekonomik olarak ihracata yönelimli, dışa açık bir birikim stratejisi izlemeyi
                                         yeğleyen, rekabet koşullarını olgunlaştırmayı hedefleyen Türkiye bu çıkışı ortak pazara
                                         yönelerek, 1983 itibariyle de özelleştirme politikalarına hız vererek belirler. 1990’lar
                                         “sanayisizleştirilmiş” mekânların gittikçe çoğaldığı hizmetler ağının genişlediği, açıldığı
                                         yıllardır. Kredi kartları, taksitli satış kampanyalarının çok daha yaygınlaşmasıyla bir
                                         dönemin erişilmez, ulaşılmaz, “lüks” görünen ürünleri zamanla orta sınıflar için de
                                         erişilebilir hale gelir.
                  35
                  Rıfat N. Bali, Tarz-ı Hayat’tan   1990’lı yıllarda toplumun çeşitlenen, artan tüketim ihtiyacını doyurmak, karşılamak
                  Life Style’a Yeni Seçkinler,   üzere art arda açılmaya başlayan büyük alışveriş merkezleri Türkiye’nin modernleşme
                  Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar,   yolunda emin adımlarla ilerlediğini göstermeye dönük “anıtsal” yatırımlar olarak
                                                 35
                  İstanbul: İletişim Yayınları,   gösterilir.  Bir taraftan da ithalatın serbest bırakılmasıyla piyasada yerini alan ithal
                  7.B, 2007, s. 351.     tüketim ürünlerini tüketen, ithal ürünleri tercih eden tüketim alışkanlıklarına sahip olan,



                                         KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR                                                73
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80