Page 75 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 75
<_
2006 yılından itibaren
hologram kapakla satışa
sunulan tüplerin basın ilanı.
malzeme olan plastik bazlı polivinilklorür (PVC) olmasıyla da AYGAZ’ın sürdürülebilir,
çevreci ürün anlayışını doğrular.
Genel anlamıyla tezek ve oduna kıyasla çok daha çevreci olan sıvılaştırılmış gazı ilk
günlerden “geleceğin yakıtı” olarak ilan eden AYGAZ, bugün LPG’nin sürdürülebilirlik
anlayışının yapı taşlarını da örer. Tüm dünyada düşük karbonlu alternatif yakıt türlerinin
daha fazla kullanılması için inisiyatif alınması çağrısına kulak veren AYGAZ altmış yıl
içinde LPG’nin çeşitlenen kullanım alanlarına, geliştirilmiş standartlarına referansla
sektördeki varlığını yenilikçi bir anlayışla güçlendiriyor.
AYGAZ’ın İletişim Hikâyesi: Jingle’dan Dijital Pazarlamaya…
1970’lerin sonlarındaki ekonomik buhran peşi sıra gelen 12 Eylül ve sonrası sorunların
getirdikleri, hem siyasi hem de ekonomik krizden çıkış yolu arayan bir ülke ve toplum
çehresi çizer. Ekonomik olarak ihracata yönelimli, dışa açık bir birikim stratejisi izlemeyi
yeğleyen, rekabet koşullarını olgunlaştırmayı hedefleyen Türkiye bu çıkışı ortak pazara
yönelerek, 1983 itibariyle de özelleştirme politikalarına hız vererek belirler. 1990’lar
“sanayisizleştirilmiş” mekânların gittikçe çoğaldığı hizmetler ağının genişlediği, açıldığı
yıllardır. Kredi kartları, taksitli satış kampanyalarının çok daha yaygınlaşmasıyla bir
dönemin erişilmez, ulaşılmaz, “lüks” görünen ürünleri zamanla orta sınıflar için de
erişilebilir hale gelir.
35
Rıfat N. Bali, Tarz-ı Hayat’tan 1990’lı yıllarda toplumun çeşitlenen, artan tüketim ihtiyacını doyurmak, karşılamak
Life Style’a Yeni Seçkinler, üzere art arda açılmaya başlayan büyük alışveriş merkezleri Türkiye’nin modernleşme
Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar, yolunda emin adımlarla ilerlediğini göstermeye dönük “anıtsal” yatırımlar olarak
35
İstanbul: İletişim Yayınları, gösterilir. Bir taraftan da ithalatın serbest bırakılmasıyla piyasada yerini alan ithal
7.B, 2007, s. 351. tüketim ürünlerini tüketen, ithal ürünleri tercih eden tüketim alışkanlıklarına sahip olan,
KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR 73