Page 76 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 76

<_
                                                                                             AYGAZ’ın 1990’lı yıllarda
                                                                                             yayınlanan reklam filmlerinden
                                                                                             kesitler.









                                         fiziki görünüm olarak da Batı’nın değerlerine yaklaşan “modern müşteri” profili de
                                         olgunlaşır. Her ne kadar 1980’li yıllar itibariyle reklamcılık sektörü büyümeye başlasa
                                                  36
                                         da etki ve görünürlük çalışmalarının çeşitlendiği dönem 1990’lı yıllara karşılılık gelir.
                                         Bilgi toplumu, sanayi sonrası toplum, internet devrimi olarak da adlandırılan
                                         çağ eşikleri reklam, tanıtım, halkla ilişkiler alanlarının araçlarını da dönüştürür.

                                         1990’lı yıllar AYGAZ’ın kurum ve pazarlama stratejisi açısından birçok ilke imza attığı
                                         yıllar olur. AYGAZ, sosyal ve ekonomik alanın dönüşümünü yakından takip ederek
                                         bunu karşılayacak, kamusal ilgi odağı olan çalışmaları hayata geçirir. 1993 yılında,
                                         bugün birkaç neslin kulaklarında çınlayan jingle çalışmasını şehir içi dağıtım
                                         araçlarında kullanmaya başlar. İlk aşamada şehirlerde dağıtım araçlarında kullanılan
                                         AYGAZ melodisi, köy ve kasabalarda çok daha uzun ömürlü olur, işe yarar; hafızalarda
                                         tuttuğu yer de cabasıdır.
                                         “    Bir gün bölge müdürleri toplantısındayız. Çukurova bölge müdürümüz

                                              vardı. Toplantı esnasında bu arkadaşımız genel müdür muavinine döndü:
                                              “Benim bir fikrim var, sizinle paylaşmak istiyorum” dedi. “Efendim, bizim
                                              AYGAZ bayilerimiz mahalle aralarına giriyorlar ve evlerdeki kişilerin,
                                              AYGAZ’ın geldiğini anlamaları için ya korna çalıyorlar ya da tüplerin
                  36                          üzerine demirle vuruyorlar, dangır dangır dangır, garip garip sesler
                  Bali, a.g.e., s. 50.        çıkarıyorlar. Bunu bir düzenlesek, aklımda şöyle bir fikir var.
                                              Bir müzik yapsak, bunları çalsak AYGAZ diye, ne dersiniz?” dedi.
                  37                          Aaa, nasıl enteresan geldi bize. Ondan sonra AYGAZ’ın ilk jingle’ı böyle
                  Tufan Mut, AYGAZ Eski Genel   oluştu. Sonra bu jingle çok popüler oldu, çok tuttu. Sonra belediyeler de
                  Müdür Yardımcısı,           çöp hizmetleri veya diğer hizmetlerde benzer jingle’lar yaptılar.
                  04 Haziran 2021             Örnek oldu. Yani sadece LPG piyasası olarak düşünmeyin AYGAZ’ın
                  tarihli görüşme.            yaptıkları diğer piyasalara da örnek olabiliyor. 37




                                         KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR                                                74
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81