Page 55 - Aygaz Sürdürülebilirlik Raporu 2021
P. 55
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2021 53
karşılamasına yönelik eşleşme anketleri, çalışanların potansiyellerini açığa
çalışanların mentorluk kapsamında çıkaran bir çalışan deneyimi sağlamak
ihtiyaçlarını anlamaya yönelik kariyer amacıyla stratejiler geliştiriyoruz. Bu
eğilimi anketi gibi araçlar kullanıyoruz. kapsamda, agile (çevik) dönüşüm
Başvuru ve eşleşme süreçlerinin süreçleri uyguluyoruz. Aksiyon planlama
ardından mentorluk ve tersine süreçlerini, farklı gruplardan çalışanların
mentorluk süreçlerinden faydalanan katılımını artıracak şekilde dönüştürdük,
tüm çalışanlara bir eğitim şirketi planlanan aksiyonların kalitesini
aracılığıyla çevrim içi eğitimler verdik. artıracak faaliyetler yürüttük. Bu
Programda görüşmeler çevrim içi doğrultuda, “Çalışan Deneyimi Çevik Ekibi”
yürütülebiliyor ve tüm süreçler dijital bir oluşturduk. Bu ekip, birim ihtiyaçlarını göz
platformda takip edilebiliyor. Yürütülen önünde bulundurmak için her birimden
süpervizyon toplantılarıyla ortak bir temsilciden oluşuyor. Çalışanlarla çift
deneyimler, diğer katılımcılar ve insan yönlü iletişimi artırmayı önemsiyoruz,
kaynakları ekibiyle paylaşılıyor. 2021 çalışanların farklı kanallar üzerinden
yılında “Bir Bilene Danış” programına 36, taleplerini ve tecrübelerini paylaşmalarını
“Genç Bilenden Öğren” programına 8 teşvik ediyoruz.
çalışan katıldı.
Her yıl düzenli olarak bağımsız bir firma
Yeni Nesil Staj Deneyimi: Salgın aracılığıyla çalışan bağlılığı araştırması
sürecinde çalışma koşullarının düzenliyoruz. Araştırmanın çıktıları
değişmesi ile birlikte öğrencilere yönelik doğrultusunda gelişim alanlarımızı tespit
düzenlediğimiz staj programlarını ederek insan kaynakları stratejimizi
çevrim içi olacak şekilde yeniden gözden geçiriyoruz. Aksiyon planları
düzenledik. Koç Holding çevrim hazırlıyor ve bağlılığı artıracak çalışmalar
içi kariyer fuarında öğrencilerle bir hayata geçiriyoruz. 2021 yılında çalışan
araya gelerek tüm süreci yeniden bağlılığı skorumuz 67,5 oldu.
tasarladık. Geleceğin Koç’luları olarak
gördüğümüz stajyerlere oryantasyon, Çalışan bağlılığı araştırmasının yanı
tanıtım sunumları, proje çalışması, sıra salgın döneminde çalışanların
kariyer gelişim çalışmaları ve performans ihtiyaçlarını daha iyi anlamak üzere aylık
değerlendirmesi yaptık ve bu sayede duygu durum anketleri düzenledik, uzak
stajyerlerin uçtan uca çalışan deneyimi bölgelerdeki çalışanların ihtiyaçlarını
yaşamalarını sağladık. Çevrim içi staj tespit etmek ve deneyim paylaşımı
programlarına 2021 yılında 21 öğrenci sağlamak için HR Break gibi uygulamalar
katıldı ve staj deneyim anketi sonuçlarına hayata geçirdik. Yıl boyunca İşyeri Hekimi
göre NPS skoru +73 olarak ölçüldü. Söyleşisi, Yoga Günü, Nefes Atölyesi
gibi programlar ile iyi yaşam sohbetleri
Çalışan Bağlılığı ve Işte düzenledik, Teams grupları oluşturarak
Verimlilik benzer ilgi alanları olan çalışanların bir
Aygaz’da çalışanların mutlu ve araya gelmesini amaçladık.
verimli hissettikleri, gelişimlerinin
desteklendiği bir iş ortamı sunmak Çalışanlar, tüm soru ve sorunlarıyla
için çalışıyoruz. Bu kapsamda, çalışan ilgili insan kaynakları ekibine e-posta
deneyimini bütüncül bir bakış açısıyla adresleri üzerinden ulaşabiliyor ve hızlı
ele alarak önceliklerimiz arasında bir şekilde destek alabiliyor.
konumlandırıyoruz.
Ücretlendirme, Yan Haklar ve Esnek 2021 yılında çalışan
Öğrenmeye, değişime ve gelişime açık, Çalışma bağlılığı skorumuz
dijital dönüşüm süreçlerini benimseyen, Aygaz’ın mevcut ücret yapısı, piyasadaki 67,5 oldu.
çalışma ortamlarını iyileştiren ve konumu, rekabet ve ödeme gücü