UYGULAMAYI AÇ
Süper otomobillerin günlük kullanımının yaygınlaşmaya başladığı, güçlü sedanların altın çağını yaşadığı ve tasarımda daha cesur çizgilerin öne çıktığı 2000’li yıllar otomobil dünyasında yeni bir çağın başlangıcıydı. Bugün dönüp baktığımızda, bu yıllarda çıkan bazı modellerin şimdiden “geleceğin klasikleri” olarak anılmaya başladığını görüyoruz. İşte 2000’lerde çıkan ve gelecekte klasikler arasında yerini alması muhtemel otomobiller.
Mercedes-Benz CLK DTM AMG
2004’te tanıtılan CLK DTM AMG, aslında bir yarış otomobilinin gündelik sürüşe uyarlanmış versiyonuydu. 5.4 litrelik süper şarjlı V8 motoru tam 580 beygir güç üretiyordu. 0’dan 100’e 4 saniyeden de kısa bir sürede çıkan bu özel model, yüksek hızlarda bile olağanüstü stabilitesiyle dikkat çekiyordu. Bugün otomobil koleksiyonlarının en aranan parçalarından biri.
Subaru Impreza WRX STI
Subaru’nun efsanevi WRX serisi, ikinci nesilde çıtayı daha da yukarı taşıdı ve otomobil kültüründe bir “tuning ikonu” haline geldi. 2.5 litrelik boxer motoru ve dört çeker sistemiyle WRX STI, kağıt üzerinde çok güçlü görünmese de 0’dan 100’e sadece 5 saniyede çıkabiliyor. Böylece dönemin en hızlılarıyla boy ölçüşebiliyordu. Saf sürüş keyfi, ralliden gelen genleri ve modifiye tutkunlarının gözdesi olmasıyla 2000’lerin en unutulmaz performans otomobillerinden biri oldu.
BMW E39 M5
BMW’nin 1998’de ürettiği E39 M5, birçok yorumcu tarafından “gelmiş geçmiş en iyi M5” olarak tanımlanıyor. 4.9 litrelik V8 motoru 400 beygir güç sunarken şasi dengesi ve direksiyon tepkileri dönemin standartlarını aşan bir seviyedeydi. Günümüzde hâlâ kullanılabilir, güvenilir ve aynı zamanda yatırım değeri olan ender spor sedanlardan biri.
Mini Cooper S
BMW’nin 1994’te satın aldığı Mini, 2002’de yeniden ABD pazarına girdiğinde retro esintili tasarımıyla hemen dikkat çekti. 1960’ların ruhunu modern çizgilerle birleştiren Mini, kompakt yapısı ve ikonik siluetiyle kısa sürede otomobil severlerin kalbini kazandı. 1.6 litrelik dört silindirli motoru çok güçlü olmasa da hafif gövdesi ve çevik sürüş dinamikleri sayesinde “go-kart” benzetmesini fazlasıyla hak ediyordu. Tasarımıyla nostalji, sürüşüyle heyecan sunan Mini Cooper S, 2000’lerin en karakter sahibi otomobillerinden biri olarak geleceğin klasiklerinden sayılıyor.
Ferrari 430 Scuderia
Ferrari’nin 2000’lerdeki en ikonik modellerinden biri olan F430, özellikle 2007’de çıkan Scuderia versiyonuyla hafızalara kazındı. 4.3 litrelik V8 motoru 490 beygir güç üretiyor, 0’dan 100’e sadece 3,1 saniyede ulaşıyordu. F1 teknolojisinden doğrudan beslenen şanzımanı ve hafifletilmiş yapısıyla, safkan bir pist otomobilini sokaklarda deneyimleme fırsatı sundu.
Chrysler PT Cruiser
1930’ların hatlarını modern bir sokak arabası havasıyla harmanlayan, 2000’lerin en dikkat çekici otomobillerinden biri olan PT Cruiser, retro-fütüristik tasarımıyla adeta döneminin ruhunu yansıtıyordu. 2001’de MotorTrend tarafından “Yılın Otomobili” seçilen PT Cruiser, yıllar boyunca özel versiyonları ile ilgi görmeye devam etti. 2010’da üretimi sonlandırılan PT Cruiser, belki de yalnızca 2000’lerde doğup yükselebilecek bir otomobil olarak hafızalara kazındı.
Porsche Cayman S
Porsche Cayman S, Boxster ile 911 arasında konumlanıyor ve Porsche’nin sportif otomobil vizyonunu etkileyici bir şekilde yansıtıyor. 3.4 litrelik motoru ve 6 vitesli manuel veya Triptonik şanzımanıyla arkadan itişli sürüş keyfi sunuyor. İç tasarımı ise klasik Porsche çizgisini lüks detaylarla birleştirerek hem sürüş odaklı hem de konforlu bir deneyim yaşatıyor. Cayman S, analog sürüş hissiyatını modern bir spor otomobille buluşturan 2000’lerin önemli modellerinden biri.
Cadillac CTS-V
Cadillac CTS, Amerikan otomotiv tarihinde bir dönüm noktasıydı. Sadece BMW M ya da Mercedes-AMG gibi diğer modelleri hedef almasıyla değil, aynı zamanda Amerikan markalarının da yüksek performanslı premium otomobiller üretebileceğini kanıtlamasıyla öne çıktı. Araçta Corvette Z06’dan alınan 5.7 litrelik V8 motor yer alıyordu. 400 beygir gücü ve arkadan itişli yapısıyla CTS-V, 0’dan 100’e 5 saniyede ulaşıyor, bu özellikleriyle dönemin iddialı spor sedanları arasına giriyordu.
Toyota Prius
Toyota Prius’un ikinci nesli, hibrit teknolojisini niş bir yenilikten çıkarıp kitlelere ulaştıran model oldu. Aerodinamik tasarımı, fütüristik iç mekanı ve 100 km’de 5 litrenin altına düşebilen yakıt tüketimiyle Prius, dönemin en verimli otomobillerinden biriydi. Prius hem pratik hem çevreci bir seçenek olarak kısa sürede bir sembole dönüştü. Hatta çevrecilik ve sürdürülebilirlik tartışmalarının popülerleşmesinde de rol oynadı. Bugün hibrit ve elektrikli araçların yaygınlaşmasında Prius’un açtığı yolun payı büyük.
Honda S2000
Honda S2000, Honda’nın bugüne kadar ürettiği sportif coupe’ler arasında en ikonik olanı olarak öne çıkıyor. 2.2 litrelik dört silindirli motoru 240 beygir güç üretiyor; arkadan itişli yapısı, 6 vitesli manuel şanzımanı ve 50:50 ağırlık dağılımı sayesinde üst seviyede bir sürüş keyfi sunuyor. Minimalist ama modern tasarımıyla hem araç içi hem dış tasarımda sportifliği ve sadeliği bir araya getiren S2000, 2000’lerin efsanevi spor otomobillerinden biri olarak hâlâ hafızalarda.
Paylaşmak için lütfen aşağıdaki ikonlara tıklayınız: