UYGULAMAYI AÇ
Güney Kore 2024’e sürdürülebilir ulaşım doğrultusunda atılan önemli bir adımla girerek bu yıl itibarıyla dizel motoru bulunan 1 tonluk kamyonlar ve okul servisleri gibi küçük araçların trafiğe kaydının yapılmayacağını duyurdu. Özellikle küçük işletme sahiplerinin kullandığı bu araç segmentindeki LPG’li modellerin satışının artacağı ifade edildi.
Ülkenin önde gelen iki araba üreticisi olan Hyundai Motor ve Kia’nın ürettiği 1 tonluk LPG’li kamyon modeli piyasaya sürüldükten sonraki hafta 30 bin adet satış yapıldı, bu sayı şirketlerin haftalık satış ortalamasının 12 katına tekabül ediyor. LPG’li kamyon modeline dönük bu yoğun ilginin Kia’yı 1,2 tonluk modelin LPG’li versiyonunu piyasaya sunmak için teşvik ettiği belirtilirken Kore LPG Birliği yetkilileri LPG’li kamyonların sürdürülebilir ulaşım ekosisteminde performansı ve çevre dostu niteliğiyle öne çıkacağının altını çiziyor.
Dizel motora sahip 1 tonluk kamyonların hava kalitesini artırmak üzere devreye alınan uygulama çerçevesinde 1 Ocak 2024 itibarıyla trafiğe çıkamamasının LPG’li ve elektrikli kamyonlara yönelik ilgiyi artıracağına dikkat çekilirken küçük işletme sahiplerinin ekonomik olarak daha erişilebilir olduğu için LPG’li kamyonları tercih ettiğine işaret ediliyor. Buna ek olarak, hükümetin dizel motora sahip aracı bulunup bunu LPG’li bir modelle değiştirmek isteyen sürücülere 9 milyon won (yaklaşık 205 bin TL) destek sağlamayı planladığı belirtiliyor.
Ülkedeki ulaşım düzenlemeleriyle uyumlu şekilde daha sürdürülebilir araçlar üretmeye başlayan Hyundai ve Kia’nın LPG’li taşıtların performansını daha fazla artıracak gelişmelere imza attığı açıklanıyor. Ülkede yılda 150 bin küçük kamyonun satıldığı saptanırken LPG’li kamyonların trafikte daha fazla yer almasıyla birlikte sera gazı ve azot oksit emisyonlarının önemli oranda azalacağına dikkat çekiliyor.
Paylaşmak için lütfen aşağıdaki ikonlara tıklayınız: