UYGULAMAYI AÇ
Otogaz hem çevre dostu yapısı hem de işletme maliyetlerinde sağladığı ciddi avantajlarla dikkat çekmeye devam ediyor. Filolar ve işletmeler için artık ekonomik olmanın yanında stratejik ve sürdürülebilir bir tercih olarak öne çıkıyor. LPGas’da yayınlanan haberden yola çıkarak otogaz piyasasında öne çıkan güncel trendlere odaklanıyoruz.
Otogaza yönelik güven ve bilinirlik artıyor
Otogaz sistemleri konusunda piyasa paydaşlarının bilgi düzeyi yükselmiş durumda. Precise Alternative Fleet Solutions CEO’su Ronny Martinez, artık sektörün otogazın geçmişini ve gelecekte nasıl konumlanması gerektiğini daha net bildiğini ve bu nedenle iş birliklerinin daha verimli bir hale geldiğini belirtiyor. Artık, “Yakıt ikmali nasıl olacak?” gibi temel sorulardan çok, “Araç büyüklüğü, menzili ve filonun operasyonel kapsamı nasıl optimize edilecek?” gibi teknik ve lojistik sorular konuşuluyor. Precise Alternative Fleet Solutions Başkanı John Delcorpo da her filonun kendine özgü koşulları olduğunun altını çiziyor: “Bazı şirketler 30 mil çapında 40 kamyonla çalışıyor, bazıları 600 mil alanda 100 kamyonla. Her biri için baştan sona özel bir plan geliştiriyoruz.” Dolayısıyla otogaz sistemlerine geçmeyi düşünen filolar için artık daha ziyade altyapı ve strateji planlaması kritik hale gelmiş durumda.
Hibrit otogaz-elektrik araçlar yükselişte
Bir başka önemli trend ise hibrit yakıt çözümleri yönünde. Otogaz-elektrik hibrit araçların popülaritesi gün geçtikçe artıyor. Alliance AutoGas’dan Tyler Rhew, sektörde buna yönelik eğilimin 2019’dan itibaren başladığını ve her geçen yıl giderek daha gözle görülür bir hale geldiğini ifade ediyor. Bu eğilimin arkasında hibrit araç platformlarının yaygınlaşması ve filo yönetiminde verimlilik arayışının daha da güçlenmesi yer alıyor. Özellikle pandemi sonrasında değişen ulaşım modelleri, büyük otobüslerden ziyade küçük servis araçları ve shuttle van’ların öne çıkması bu eğilimi güçlendirdi. Rhew’a göre, “Taşımacılık sektörü artık dizel motorlardan uzaklaşırken küçük otobüsler ve minibüsler otogazla çalışabiliyor ve egzoz arıtma sistemine gerek kalmıyor.”; bu da hem bakım maliyetini hem de karbon ayak izini azaltan bir gelişme. Önümüzdeki dönemde otogaz-elektrik hibrit sistemlerin ağır kamyon segmentine de girmesi bekleniyor.
Motor ve yedek parça pazarı hızla gelişiyor
Otogaz kullanımıyla ilgili motor ve yedek parça pazarında da kayda değer bir hareketlilik söz konusu. Icom North America’nın CEO’su Albert Venezio’ya göre, 8.0 litre ve 8.8 litre kapasiteli LPG’li motorlar ile bu motorlara yönelik yedek parça taleplerinde ciddi bir artış yaşanıyor. Icom, bu motorlara yönelik olarak 150’den fazla yeni parça geliştirdiğini ve okul servis araçlarına yönelik motor satışlarının ciddi şekilde arttığını belirtiyor. Venezio’ya göre, bu motorlar yüksek performans ve düşük emisyon dengesini başarıyla sağlıyor. Bu durum, sadece otogaza araç dönüşümüyle sağlanan geçişlerin değil, aynı zamanda otogaz ekosisteminin de (motor, parça, bakım, servis) güçlendiğine dair önemli bir gelişme.
Paylaşmak için lütfen aşağıdaki ikonlara tıklayınız: