UYGULAMAYI AÇ
Sürdürülebilir ulaşım hedeflerini odağına yerleştiren birçok yerel yönetimin devreye aldığı Düşük Emisyon Bölgesi uygulaması, saptanan kirletici düzeyinden daha fazlasının salımına yol açan araçların belirli bölgelerde önceden kararlaştırılan gün veya zaman aralıklarında trafiğe katılımını sınırlayarak şehirlerdeki hava kirliliğinin azaltılmasını amaçlıyor. Bu amaçla Roma’da uygulanması planlanan Sınırlı Trafik Bölgesi (ZTL) uygulaması, içeriği dolayısıyla kent sakinleri tarafından tepkiyle karşılandı. Yüz binin üzerinde vatandaş tarafından toplanan imzalar neticesinde söz konusu uygulamada önemli değişikler gerçekleştirilecek.
Konuya ilişkin düzenlediği basın toplantısında Roma Valisi Roberto Gualtieri süregiden hoşnutsuzluk dolayısıyla uygulamanın daha geç bir tarihte yürürlüğe konacağını açıkladı. Euro 3 ve Euro 4 motorlu araçların etkileneceği uygulama Kasım 2024’e dek yeniden düzenlenecek. Yapılacak değişiklikler çerçevesinde tasarının ilk halinde Sınırlı Trafik Bölgesi uygulamasından olumsuz yönde etkilenen LPG’li araçların bu uygulamadan muaf olacağına dair yeşil ışık yakıldığı ifade edildi.
Gualtieri, yaptığı açıklamada yeniden düzenleme faaliyetleri kapsamında Euro 4 motorlu araçların kullanımına bir yıl daha izin verileceğini de belirtti. Bunlara ek olarak, önlerindeki zamanı uygulamanın etkili bir şekilde hayata geçirilmesini sağlayacak koşulları yaratmak üzere kullanacaklarına dikkat çeken Gualtieri, Lazio Bölgesi'yle devam ettirdikleri iş birliğinin alınacak tedbirleri daha sürdürülebilir kılmak adına önemli olduğunu vurguladı. Kirleticilere dair Avrupa ölçeğinde saptanan sınırlamaları dikkate aldıklarına işaret eden Roma Valisi, hava kirliliğine sebep olan taşıtların kullanımını azaltarak toplum sağlığını koruma amacı taşıdıklarını açıkladı.
Paylaşmak için lütfen aşağıdaki ikonlara tıklayınız: