Yarıyıl tatili bitti: Trafik yoğunluğu yeniden başlıyor!

05.02.2024 - 05.02.2026

Okulların açılmasıyla birlikte yarıyıl tatilinin beraberinde getirdiği sakinlik sona erdi; her gün yüz yüze gelmek durumunda kaldığımız trafik yoğunluğuyla yeniden karşı karşıyayız! Tatilin sona ermesiyle birlikte okul servisleri yeniden yollara düştüğü için trafikteki araç sayısının arttığı, özellikle büyük şehirlerde yaşayanlar için işe gidip gelirken trafikte geçen stresli sürelerin daha da uzadığı bir gerçek.

Trafik yoğunluğu aslında modern hayatlarımızın kaçınılmaz bir sonucu. Otomobiller gündelik hayatımıza birçok açıdan kolaylık sağlarken bazı problemleri beraberinde getiriyor. Motorlu araçların 20. yüzyılda yaygınlaşmasıyla ve gündelik yaşamımıza daha çok entegre olmasıyla bu problem de hayatımıza yerleşti. Trafikte harcadığımız uzun süreler yolda geçen zamanımızın stresle dolmasına neden olabiliyor.

Tabii ki bu sorun araçlardan değil, aslında bazı eylemlerimizden kaynaklanıyor. Son yıllarda trafikteki araç sayısının, yolların kapasitesinin üzerinde artması trafik sıkışıklığının nedenlerinden en önemlisi. Çocuklarımızı okula taşıyan servislerin trafiğe yeniden dahil olması trafik sıkışıklığının da artması anlamına geliyor. Bunun üzerine bir de her gün mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde on binlerce insanın bir anda trafiğe karıştığını hesaba kattığımızda yoğunluğun sebebi açıkça görülebiliyor.

Bazı kentlerde bu sorun daha idare edilebilir bir düzeyde, bazılarındaysa oldukça kötü bir tablo mevcut. Gelin; kimler bu konuda çok başarılı, kimler sınıfta kalıyor inceleyelim:

İlk 5’te kimler var?

Dünya çapında 390 büyük kentte, trafiğin en yoğun olduğu saatlerde harcanan zamana bakarak yapılan bir çalışmaya göre, trafiğin en sıkışık olduğu on şehirden sekizinin Latin Amerika ve Asya’da olduğu görülüyor. Buna göre, sürücülerin yıl boyunca en yoğun saatlerde trafikte ortalama 132 saat kaybettiği Kolombiya’nın başkenti Bogota birinci sırada yer alıyor. Sürücülerin trafiğin yoğun olduğu saatlerde ortalama 107 saat harcadığı Romanya’nın başkenti Bükreş ise ikinci sırada. Bükreş’i Filipinler’in başkenti Manila 103 saatle takip ediyor. Hindistan’ın Bangalore şehri (102 saat) ve Peru’nun başkenti Lima (101 saat) ise dördüncü ve beşinci sırada bulunuyor.

İstanbul 8. sırada

İstanbul’un da bu listede olduğunu duymak hiçbirinizi şaşırtmayacaktır. İstanbul (84 saat), hiçbir şehirle kıyaslanamayacak birçok eşsiz güzelliğinin yanında, trafik yoğunluğuyla da dünyaca meşhur ve bu listeye sekizinci sıradan giriyor.

10 şehrin 6’sı ABD’de

Durumun daha iyi olduğu ülkelere baktığımızda ise trafiğin yoğun olduğu saatlerde kaybedilen zamana göre en az sıkışık olan on şehrin altısı ABD’de bulunuyor. ABD’nin Dayton, Kansas City ve Winston Salem şehirleri 11 saat ile ilk üç sırayı paylaşıyor. Suudi Arabistan’ın Mekke şehri ise 10 saatle bu şehirleri takip ediyor. Avrupa’dan bu listede ilk ona giren tek şehir ise trafiğin yoğun olduğu saatlerde ortalama 10 saat kaybedilen Siraküza (İtalya).

Paylaşmak için lütfen aşağıdaki ikonlara tıklayınız: