Page 67 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 67
<_
1960’lı yıllarda duayen
tasarımcı İhap Hulusi,
AYGAZ’ın reklam afişlerini
hazırlar, sloganlarını belirler.
Bugün bu afişlerin birçoğu
eskizleri de dahil olmak üzere
kurumun arşivinde
yer almaktadır.
Defettik AYGAZ Aldık Rahat Ettik, Odun Tezek Taşıyıp Yakmaktan Kurtul, Kömür Tezek Odun
ve Gazın Pislik ve Derdinden Kurtul gibi tüm bu aktarımlar temsili olarak köylü kadınlar
tarafından yapılır.
Temiz bir yakıt olarak tüpgaz kullanımıyla kadınların sınıfsal ve kültürel farklılıkları
da kırılganlaşır. Köyde yaşayan kadınlar da kentte yaşayan kadınlar da mutfaklarında
tüpgaz kullanarak konforlu, çağdaş kentliliğin “steril” alanını paylaşır, burada ortaklaşır.
Bir taraftan da Sanayide, Evde, Lokantalarda, Her Yerde Herkes için Kolaylık sloganıyla da
tüpgazın kullanımını sadece ev tipi pişirme pratiğiyle değil çok daha yaygın bir alanla
ilişkilendirir. Tüpgazı, likit gazı farklı iş ve istihdam alanlarında geniş toplumsal süreçlerin
içine yerleştirerek yeni bir yakıt, enerji ürünü olarak ilk günden tarif eder.
“ 1960’lı yıllarda İhap Hulusi’yle reklam çalışması yapılmış. Yani 1960’lı
yıllarda ya da 1970’lerin başında Türkiye’de kaç firmada reklam kültürü
veya iletişim nosyonu vardı? O anlamda aslında AYGAZ, geriye dönük
baktığınızda “Tezeği def ettik, odunu def ettik, AYGAZ’ı aldık” gibi proaktif
bazı pazarlama kampanyaları yapmış. Biz de şu anda “Tezeği def ettik,
LPG’yi aldık”ı burada (Bangladeş’te) kullanabiliriz diye de konuşuyoruz
kendi içimizde. 32
AYGAZ, sadece büyükşehirlerde değil köy kasaba, ülkenin dört bir yanında, bayilik
aracılığıyla tüpgazı tanıtmaya, kullanımına ilişkin bilgilendirme çalışmalarına devam
eder. Dönemin, bayilerden sorumlu satış ekiplerinden, bölge sorumlularına kadar
AYGAZ’ın tanıtımında bilfiil rol alır, tüpgazın kullanımının nasıl yapılması gerektiğiyle
32 ilgili yaratıcı arayışlara girerler. Sadece matbu, gazete/dergi ilanlarıyla, dönemin sınırlı
Ercüment Polat, United AYGAZ medyası televizyon reklamlarıyla değil doğrudan yurttaşla temas halinde olan, birebir
LPG Ltd. Genel Müdürü, bilgilendirme ve uygulamaların yapıldığı saha çalışmaları hız kazanır. Bu kampanyalar
31 Mayıs 2021 tarihli görüşme. arasında en ilgi çekeni, içine mutfak dekoru yerleştirilmiş iki kamyonetin şehrin farklı
KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR 65