Page 67 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 67

<_
                                                                                                1960’lı yıllarda duayen
                                                                                                tasarımcı İhap Hulusi,
                                                                                                AYGAZ’ın reklam afişlerini
                                                                                                hazırlar, sloganlarını belirler.
                                                                                                Bugün bu afişlerin birçoğu
                                                                                                eskizleri de dahil olmak üzere
                                                                                                kurumun arşivinde
                                                                                                yer almaktadır.



                                         Defettik AYGAZ Aldık Rahat Ettik, Odun Tezek Taşıyıp Yakmaktan Kurtul, Kömür Tezek Odun
                                         ve Gazın Pislik ve Derdinden Kurtul gibi tüm bu aktarımlar temsili olarak köylü kadınlar
                                         tarafından yapılır.


                                         Temiz bir yakıt olarak tüpgaz kullanımıyla kadınların sınıfsal ve kültürel farklılıkları
                                         da kırılganlaşır. Köyde yaşayan kadınlar da kentte yaşayan kadınlar da mutfaklarında
                                         tüpgaz kullanarak konforlu, çağdaş kentliliğin “steril” alanını paylaşır, burada ortaklaşır.
                                         Bir taraftan da Sanayide, Evde, Lokantalarda, Her Yerde Herkes için Kolaylık sloganıyla da
                                         tüpgazın kullanımını sadece ev tipi pişirme pratiğiyle değil çok daha yaygın bir alanla
                                         ilişkilendirir. Tüpgazı, likit gazı farklı iş ve istihdam alanlarında geniş toplumsal süreçlerin
                                         içine yerleştirerek yeni bir yakıt, enerji ürünü olarak ilk günden tarif eder.

                                         “    1960’lı yıllarda İhap Hulusi’yle reklam çalışması yapılmış. Yani 1960’lı

                                              yıllarda ya da 1970’lerin başında Türkiye’de kaç firmada reklam kültürü
                                              veya iletişim nosyonu vardı? O anlamda aslında AYGAZ, geriye dönük
                                              baktığınızda “Tezeği def ettik, odunu def ettik, AYGAZ’ı aldık” gibi proaktif
                                              bazı pazarlama kampanyaları yapmış. Biz de şu anda “Tezeği def ettik,
                                              LPG’yi aldık”ı burada (Bangladeş’te) kullanabiliriz diye de konuşuyoruz
                                              kendi içimizde. 32


                                         AYGAZ, sadece büyükşehirlerde değil köy kasaba, ülkenin dört bir yanında, bayilik
                                         aracılığıyla tüpgazı tanıtmaya, kullanımına ilişkin bilgilendirme çalışmalarına devam
                                         eder. Dönemin, bayilerden sorumlu satış ekiplerinden, bölge sorumlularına kadar
                                         AYGAZ’ın tanıtımında bilfiil rol alır, tüpgazın kullanımının nasıl yapılması gerektiğiyle
                  32                     ilgili yaratıcı arayışlara girerler. Sadece matbu, gazete/dergi ilanlarıyla, dönemin sınırlı
                  Ercüment Polat, United AYGAZ   medyası televizyon reklamlarıyla değil doğrudan yurttaşla temas halinde olan, birebir
                  LPG Ltd. Genel Müdürü,   bilgilendirme ve uygulamaların yapıldığı saha çalışmaları hız kazanır. Bu kampanyalar
                  31 Mayıs 2021 tarihli görüşme.  arasında en ilgi çekeni, içine mutfak dekoru yerleştirilmiş iki kamyonetin şehrin farklı



                                         KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR                                                65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72