Page 68 - AYGAZ 60+ Geleceğe Dönüşen Enerji
P. 68

yerlerinde dolaştırılmasıdır. Kamyonetin kasasındaki iki kadın hostes, patates kızartarak
                                         AYGAZ ev tüpünü ve iki buçuk gözlü ocağı tanıtır. Kamyonetler her gün İstanbul’un çeşitli
                                         pazar yerlerine gider, AYGAZ ocaklarda kızartılan patatesler merak içinde gelen insanlara
                                         ikram edilir. Kamyonetlerin önünde insan yığınları oluşur, kampanya öyle büyük bir
                                         başarı gösterir ki köy ve kasabalarda, küçük şehirlerde bayiler de satış ekipleri de bu
                                         tanıtımın benzerlerini gerçekleştirir.

                                         1960’larda, yıllardan beri kullanılan gaz ocakları, kömürle veya odunla ısınan sobalar
                                         hem pişirme hem de ısınma cihazlarıdır. Yıllara dayanan, yerleşik alışkanlıkların
                                         değişmesi pek tabii kolay değildir. Tüpgaz kullanımından güvenlik açısından hem
                                         tedirgin olan hem de kullanımından bihaber olan yurttaşlar için bu ürünün birçok
                                         yabancılaştırıcı etkisi vardır. Bir taraftan da birçok yerel esnaf için ürün satma
                                         alışkanlıkları, eğilimleri ürünü müşterinin ayağına götürme, ürünü tanıtma, ürünle
                                         tanıştırma yönünde değildir. AYGAZ hem ticari alışkanlıkları hem de kullanım
                                         alışkanlıklarını birlikte dönüştürecek bir hamle yapmış olur.
                                         “    Bir pazar günü sabahleyin Adapazarı’ndan İzmit’e geliyorum. Tam şehrin

                                              girişinde o cihette bir yeni yapılmış, modern bir site gördüm, dedim
                                              ki şoföre gel şuraya girelim, girdik. Şoför tüpü aldı eline, ben ocağı
                                              aldım elime, kapı kapı çalmaya başladık. İşte sabah kahvaltısı, pazar
                  33                          günü olmasından da istifade çaldık kapıyı. Kapı açıldı. Ürünü tanıyıp
                  Uğur Ekşioğlu, Koç Holding    tanımadıklarını sorduk, AYGAZ’dan geldiğimizi ifade ettik. Müsaade
                  Eski İcra Komitesi Başkan Vekili,   ederlerse çaylarını burada ısıtalım dedik. Peki dediler, mutfaklarına
                  İstanbul VTR Araştırma      girdik. Hemen zaten kurulu, ocağı koyduk, ocağın üzerine çaydanlıklarını
                  Yapım Yönetim,              koyduk. Baktılar tertemiz, alevi bile göremiyorlar, o kadar uçuk yanıyor.
                  AYGAZ Kurum Tarihi Filmi,    Biraz sonra çaydanlık fokur fokur kaynamaya başladı. Fiyatı nedir, fiyatı
                  21 Mart 2006 tarihli görüşme.  şudur, nasıl alınır, nasıl verilir konuştuktan sonra hemen abone oldular. 33




                                         KURUCU, GÜVENİLİR ve CESUR                                               66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73